El comerç electrònic arriba a Facebook

Les pàgines d'empresa tindran botigues per vendre productes i serveis directament des de la plataforma

Ara
1 min
Captura de pantalla de les proves de comerç electrònic a la xarxa social. / FACEBOOK

BarcelonaLes pàgines d'empresa de Facebook tindran botigues electròniques per vendre productes i serveis directament des de la plataforma. Ho revela en un article de BuzzFeed News una de les responsables del projecte, Emma Rodgers, que detalla que ja hi ha més d'una desena de botigues en proves i mostra una captura de pantalla de les proves amb la pàgina d'una empresa fictícia.

A l'aplicació mòbil de Facebook, l'enllaç a la botiga electrònica es mostra en un espai molt destacat, just després de la capçalera i abans de les publicacions. El bloc mostra no només l'enllaç a la pàgina principal de la botiga sinó també imatges amb enllaços a productes, de manera que ocupa una part important de la pantalla i té molta visibilitat.

Amb aquesta novetat, Facebook pretén que tot el procés de compra d'un producte es pugui completar sense sortir de la plataforma per anar a la web de l'empresa venedora. En l'àmbit dels continguts també ha impulsat una iniciativa similar, Instant Articles, que pretén que un article es pugui llegir a Facebook sense passar per la web del mitja que el publica.

BuzzFeed News detalla que, de moment, Facebook no cobrarà cap comissió per les vendes de productes des de la plataforma, com tampoc ho fa per la publicitat que els mitjans de comunicació inclouen als articles. L'article recorda, però, que no seria el primer cop que canvia les condicions després d'aconseguir que les empreses depenguin d'una de les seves funcionalitats.

stats