Xarxes

El nou 'Timeline', o la “història de la teva vida”, a Facebook

Mark Zuckerberg presenta el nou disseny de la pàgina de perfil dels usuaris a la conferència F8, on també anuncia la integració de Spotify i Netflix a la plataforma. Facebook ja té 800 milions d'usuaris

Ara
2 min

BarcelonaFacebook ha celebrat aquest dijous la conferència per desenvolupadors F8, en què s'esperava que la xarxa social més gran del món anunciés oficialment un reguitzell de noves funcionalitats i millores que, en bona part, ja s'han anat filtrant aquests darrers dies a través de fòrums, pàgines web especialitzades i el mateix blog oficial de la xarxa.

El conseller delegat (CEO) de Facebook, Mark Zuckerberg, ha destinat bona part del temps a explicar el nou disseny que presentarà la pàgina del perfil dels usuaris. La nova estructura permetrà personalitzar l'encapçalament amb una fotografia que ocupi tot l'ample de la pàgina i l'usuari podrà limitar la visualització de la seva informació personal segons els “nivells” d'amics. La pàgina també inclourà la funció Timeline, un resum de la vida de l'usuari en què aquest podrà decidir quina informació vol destacar per traçar “la història de la seva vida” a la xarxa social.

El CEO de Facebook ha aprofitat per explicar el nou sistema de publicació de les actualitzacions dels contactes, ara a mode de titulars, i la introducció de la columna ticker per seguir l'activitat dels amics en directe, dues novetats que la xarxa va avançar aquesta setmana a través del blog oficial.

Spotify i Netflix “socialitzen” més la xarxa

Zuckerberg ha presentat el nou sistema d'integració d'aplicacions Open Graph per introduir dues de les novetats més esperades, després del xivarri que han generat els darrers mesos: la integració de Spotify i Netflix a la xarxa social.

Open Graph permet reproduir contingut dels contactes sense sortir del portal, de manera que els usuaris podran accedir a la música de què disposen a Spotify directament des del perfil a Facebook. La integració amb Netflix només serà efectiva, de moment, al Canadà i a l'Amèrica Llatina i es limitarà a oferir informació sobre les pel·lícules i les sèries que miren els contactes.

Amb aquesta integració, la xarxa social espera incentivar la compartició de continguts entre els usuaris, per convertir les accions d'escoltar música i veure contingut audiovisuals en fets socials en què els usuaris compateixin gustos, preferències i recomanacions.

I ja en som 800 milions!”

Zuckerberg ha aprofitat la conferència per actualitzar les xifres oficials d'usuaris registrats a la xarxa social. Dels 800 milions d'internautes amb un compte, 500 accedeixen a la plataforma almenys un cop a la setmana.

stats