‘Hackejar’ l’educació. Com aprendre i gaudir alhora?

Xnergic desperta vocacions tecnològiques des de l'àmbit universitari i l'educació no formal. Busca introduir noves maneres d'educar

Bernat Vilaró
1 min
‘Hackejar’ l’educació Com aprendre i gaudir alhora?

El repte de canviar l'educació no és ni nou ni fàcil. És un debat recurrent que transcorre paral·lel a l'evolució social. I mentre no hi hagi un canvi estructural en el sistema educatiu, apareixen iniciatives que introdueixen noves maneres d'aprendre i fins i tot noves matèries.

Si en el 'hacking' hi ha una nova cultura del temps, en què l'horari professional i personal es barregen i s'esborren, en el terreny educatiu les fronteres entre el temps lectiu –l'educació formal– i de lleure –l'educació no formal– també es dilueixen.

La Carme Rovira, de TecnoCampus, explica que "és important treballar amb escenaris propers als estudiants que els permetin identificar el que fan amb el seu món d'adolescents, i permetre que relacionin el que aprenen amb el que fan i veuen".

La proposta de Xnergic

Xnergic és un moviment que busca despertar vocacions tecnològiques. Ha sorgit de l'àmbit universitari –educació formal–, però planteja propostes i activitats lúdiques –educació no formal– relacionades amb la tecnologia. Hi ha dos objectius principals i entrellaçats: aprendre i gaudir.

Aquesta comunitat virtual del TecnoCampus de Mataró pretén crear una via d'experimentació que acosti adolescents i preuniversitaris a diverses tecnologies, a partir de grups d'entrenament i campus en què, en el seu temps lliure, els nois i noies construeixen videojocs i robots a partir de maquinari i programari de codi obert.

stats