L'ús de la missatgeria instantània ja supera el del correu electrònic

El percentatge de penetració del 'mail' marca el mínim des del 2002, segons un estudi de l'AIMC

Ara
1 min
Un congressista de Nevada considera que escriure pel mòbil pel carrer és una activitat perillosa i vol prohibir-la / MATT DUTILE / IMAGE SOURCE

BarcelonaL'auge dels serveis de missatgeria instantània està perjudicant l'ús del correu electrònic. Així es desprèn de l'últim estudi d'audiència d'internet elaborat per l'AIMC –la mateixa entitat que s'encarrega de l'EGM– i que s'ha fet públic aquest dimarts. Segons aquest informe, el 78,2% dels espanyols que van connectar-se a internet com a mínim un cop al mes entre el febrer i el març van fer servir el correu, mentre que un 79,5% van recórrer als serveis de missatgeria instantània com WhatsApp, Line o Telegram.

A l'anterior onada de l'estudi, corresponent als mesos d'octubre i novembre, el 'mail' avantatjava la missatgeria instantània en gairebé nou punts (81,8% a 73,1%) i fa un any la diferència era de més de 15 punts (80,3% per al correu electrònic i 64,8% per als serveis de missatgeria). De fet, segons aquest estudi, el 'mail' ha perdut nou punts des del 2012, quan se situava en un 87,2%, i ha caigut al nivell més baix des del 2002. Aquell any, la seva penetració era del 78,1%, i des de llavors no havia tornat a baixar del 80%.

L'estudi també ofereix dades sobre l'ús diari d'aquests serveis, i en aquest cas la diferència a favor de la missatgeria instantània és encara més important. La penetració del correu electrònic se situa ara en el 69,5% –la dada més baixa des del 68,6% del 1997– mentre que WhatsApp i la resta de serveis similars s'enfilen fins al 82,7%. L'última onada de l'estudi ja situava la missatgeria instantània per davant del 'mail' pel que fa a l'ús diari, tot i que amb una distància molt més petita: 75,5% a 74,1%.

stats