Quina roba busquem a internet? A Catalunya, parques; a Madrid, roba interior

Un estudi de l'empresa de màrqueting eStudio34 indica que les dones fan més de mig milió de cerques al mes relacionades amb les peces de vestir, set vegades més que els homes

Ara
2 min
CANVI D’HÀBITS
 Els joves prefereixen consumir experiències, no productes.

BarcelonaLa peça de roba més buscada a internet a Catalunya són les parques d'home, mentre que a Madrid prefereixen, de llarg, la roba interior i la llenceria. A Navarra opten pels abrics, cosa que té lògica, però al País Basc –per alguna raó difícil d'explicar– s'inclinen per les xancles d'home. Com a mínim això indica l'informe de l'empresa de màrqueting a internet eStudio34, que analitza la salut digital del món de la moda a l'Estat.

L'estudi s'ha fet analitzant les cerques a Google, mes a mes, durant tot el 2014, de més d'un miler de paraules i expressions relacionades amb les peces de vestir. I a més de les cerques en castellà els que han fet l'informe han inclòs les paraules en català amb més trànsit. Han quantificat les cerques que s'han fet cada mes de cada terme i les han classificat per l'origen geogràfic i per sexes. El resultat permet descobrir alguns resultats que ja es podrien imaginar, com que les dones fan unes 535.000 cerques per internet sobre roba cada mes i els homes tan sols 70.000, però també d'altres de més sorprenents, com la passió dels bascos per les xancles d'home, o que a Extremadura el tercer terme més cercat són els vestits de noces. En aquesta imatge podeu veure els temes més cercats a diferents zones de l'Estat:

Cerques de roba a l'Estat segons la zona / eStudio34

A banda de la diferència en la quantitat de cerques que fan cada mes sobre la roba, els homes i les dones també busquen la roba amb estratègies diferents. Els homes, per exemple, fan servir unes 600 paraules clau per fer les cerques, i les dones tenen un llenguatge de moda més ampli que arriba als 800 termes. Si s'analitzen les paraules més utilitzades per fer cerques es pot veure que ells busquen vestits i, en segon terme, camises; i elles, també vestits i, en segon terme, més vestits, però de festa.

Cerques de roba a l'Estat segons el sexe / eStudio34

Mirant els deu grups de peces de roba més buscats segons el sexe eStudio34 descobreix que les dones fan una mitjana de 52.750 cerques al mes relacionades amb el calçat, usant una varietat de fins a 73 termes, mentre que peces de roba com els pantalons queden força enrere, amb 2.380 cerques al mes i una varietat de 41 paraules clau. Al gràfic que podeu veure a dalt d'aquest paràgraf també podeu comprovar que al 'top ten' de cerques entre homes hi ha les jaquetes, amb 13.280 cerques cada mes i 60 paraules clau, i al darrer lloc del pòdium els jerseis, amb 2.070 cerques cada mes i una varietat de 26 termes.

stats