Els tuits viatgen de Washington a Nova York més de pressa que el terratrèmol

L'impacte del terratrèmol a la xarxa marca un altre rècord, i el volum de tuits per segon (TPS) assoleix els 5.000 en el moment de més fervor. La xifra supera els registres obtinguts amb la mort de Bin Laden i el terratrèmol del Japó a principis de març

2 min

Twitter es va convertir, dimarts, -una vegada més i com ja comença a ser habitual, o fins i tot indispensable– en coespectador i principal mitjà retransmissor del terratrèmol de 5,9 graus a l'escala de Richter que va sacsejar la costa est dels Estats Units durant poc més d'un minut. Com és previsible, el hashtag #earthquake es va convertir en trending topic a l'acte. Això no seria noticiable si no fos perquè la cobertura que es va fer del sisme via Twitter posa sobre la taula tres dades curioses (i significatives):

1. Els tuits viatgen més de pressa que les ones sísmiques

Els ciutadans de Washington van començar a parlar del terratrèmol via Twitter 30 segons abans que les conseqüències del sisme arribessin a Nova York, segons Mashable.com. La xarxa també va ser la primera de fer la crònica de sensacions i destrosses, molt abans que els mitjans de comunicació convencionals en fessin la cobertura.

2. Més de 5.000 tuits per segon

L'impacte del terratrèmol a Twitter va ser aclaparador i marca un altre rècord. Segons les dades difoses per la mateixa xarxa, el volum de tuits per segon (TPS) va assolir els 5.000 en el moment de més fervor, i supera els registres obtinguts amb la notícia de la mort de Bin Laden i el terratrèmol al Japó a principis de març, de 9 graus a l'escala de Richter.

3. Els de la costa oest es burlen dels seus compatriotes

Un altre fenomen registrat a la xarxa va ser la reacció instantània des de diferents punts del país, molt abans que els mitjans parlessin de les conseqüències del sisme. Els usuaris de l'est, avesats a conviure amb sismes amb més freqüència –i de més intensitat– es van llançar a la xarxa per burlar-se dels seus veïns.

Per acabar, una iniciativa 2.0 que demostra la preeminència de les xarxes i els usuaris com a espectadors i retransmissors: Huffington Post ha creat un word cloud que recull les paraules més utilitzades en els més de 5.000 comentaris sobre el terratrèmol enviats pels usuarisword cloud, amb petició prèvia del diari digital.

stats