Publicitat

Twitter és més temptador que el sexe o el tabac, segons un estudi de 'Psychological Science'

La revista britànica és a punt de publicar els resultats d'un experiment que indica les persones són més propenses a cedir als desitjos de connectar-se que als de fumar o practicar el sexe

L'impuls sexual i el de dormir, per posar dos exemple, són més forts que el de consultar Twitter. Però hi ha la percepció que mirar-se el 'time line' –tot i haver-se proposat no fer-ho– té menys conseqüències i és més fàcil que caure en d'altres temptacions. Per això els 'addictes' cedeixen més fàcilment a aquest desig.

Aquesta és la conclusió d'un estudi de la revista 'Psychological Science' que és a punt de publicar-se, segons el diari britànic 'The Guardian'. Els encarregats d'aquest estudi han explicat al rotatiu que les seves conclusions es basen en l'observació del comportament de 205 persones d'entre 18 i 85 anys, a les quals es van entregar aparells BlackBerry. Durant set dies, 14 hores al dia, els participants en l'experiment havien de respondre, set cops al dia, si en l'última mitja hora havien tingut algun tipus de desig dels que s'estudiaven, fins a quin punt havia estat irresistible i si hi havien cedit. En 10.558, s'hi van comptar 7.827 episodis de desig.

I els resultats revelen que els impulsos que es van resistir millor van ser els sexuals, les ganes de fer esport i les ganes de gastar, fet que va sorprendre els investigadors perquè consideren que la cultura moderna falla a l'hora de controlar els impulsos sexuals i incita a consumir i gastar.

Pel que fa al tabac i l'alcohol, costen diners i tenen més conseqüències a llarg termini, i no sempre hi ha l'ocasió de consumir-ne.

Per tot aquest conjunt de circumstàncies, caure en la temptació de fer servir les xarxes és més fàcil i més freqüent, però els investigadors alerten que l'ús freqüent pot "robar molt de temps" als que ho fan.

PUBLICITAT

PUBLICITAT

XARXES SOCIALS

  • Twitter ”@ARAxarxes”
PUBLICITAT