TECNOCAMPUS

El futur de la logística i els negocis marítims, a debat

El TecnoCampus recull en una jornada els reptes que planteja el sector

Judit Monclús
2 min
El futur de la logística i els negocis marítims, a debat

En la tercera jornada de Logística i Negocis Marítims, el TecnoCampus va reunir el 15 de juny representants de les administracions, de la universitat i de l’empresa per debatre els reptes que planteja el sector vinculats a les inversions, a la distribució del transport marítim i al futur dels ports. A més, va tractar la importància de la formació des de les empreses privades, un factor important en la formació integral dels estudiants del Grau en Logística i Negocis Marítims, que el TecnoCampus ofereix des de l’any passat i que, passat l’estiu, rebrà els alumnes de la segona promoció.

“Les jornades de Logística estan vinculades amb el grau del mateix nom que ofereix el TecnoCampus, precisament per la vocació de projecció d’excel·lència que es pretén amb aquests estudis, en rebre ponents de primer nivell i en centrar-la en aquesta ocasió en les plataformes logístiques. Els nostres alumnes han tingut l’ocasió de comprendre la realitat d’aquest motor de desenvolupament socioeconòmic de moltes ciutats del món que, al seu torn, és generador d’ocupació i de riquesa per a les societats”, explica Jesús Ezequiel Martínez Marín, coordinador del grau, que és l’únic en el sistema universitari català.

El TecnoCampus organitza anualment aquestes jornades, que permeten disposar de “l’oportunitat d’obtenir informació real i activa del sector logístic i de les seves projeccions de futur”. En aquest sentit, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, va destacar durant la conferència inaugural que una bona logística i transport seran claus per poder ser competitius en aquest àmbit. “Hem de captar mercaderies que vénen de l’Àsia i transformar-les aportant-hi valor afegit”, va apuntar.

Fernando González Laxe, expresident de Ports de l’Estat i catedràtic de la Universitat de la Corunya, va apuntar que “el mar serà un gran factor de prosperitat per a aquelles regions i ciutats que hi estan situades a prop”, tenint en compte l’augment del comerç internacional per via marítima.

Ineficiències

Al mateix temps, Fernando Liesa, de l’associació Alice, va advertir de les diverses “ineficiències” en el sector de la logística que afecten decisions d’implantacions empresarials en sectors com el de l’automòbil, ja que “se situa entre el 10% i el 15% del cost d’un producte”. Per la seva banda, Inés Ribó, directora de formació de STEF, empresa líder mundial en transport de temperatura controlada, va destacar que “el sector està qualificat, ja que compta amb molts treballadors amb educació superior”, i va augurar que ho estarà més “amb els graus i els màsters especialitzats”.

stats