Especials 19/07/2021

Barris Oberts, o com tornar a omplir els bars d’alegria

Sota el lema ‘Anem a mitges’, el Grup Bacardi ha engegat una campanya per ajudar els bars a sortir de la crisi del covid-19 i retornar la vida i l’alegria a les ciutats, després de més d’un any de restriccions

3 min
L'objectiu de la campanya és ajudar els establiments a recuperar vida

El 14 de març de 2020, Espanya va decretar el primer estat d’alarma pel covid-19. Des d’aleshores, uns 85.000 bars i restaurants han hagut d’abaixar la persiana; el negoci s’ha reduït un 43% i s’han destruït gairebé 1 de cada 5 llocs de treball. Davant d’aquest panorama, el Grup Bacardi ha decidit tirar endavant Barris oberts, una iniciativa que, des d’ara i fins a finals d’octubre, buscarà injectar al sector de la restauració dosis d’optimisme i d’esperança perquè, de mica en mica, puguin començar a deixar enrere un any i mig de grans dificultats. Amb el lema Anem a mitges, l’empresa familiar de begudes espirituoses més gran del món ha teixit col·laboracions amb més de 700 establiments de Barcelona i Madrid per tal que puguin oferir als seus clients una selecció de combinats a meitat de preu, tots elaborats amb les mítiques begudes de les marques del grup. El cost de les consumicions per al client serà de 3 o 6 euros i l’altra meitat l’assumirà Bacardi.

La campanya ressalta la importància social dels bars.
La campanya ressalta la importància social dels bars.
La campanya ressalta la importància social dels bars.

“Els bars són el teixit essencial en què es mou el nostre negoci, però també les nostres vides –explica Caritat de Gea, directora del canal d’hostaleria del Grup Bacardi–. Gaudir d’un còctel perfectament elaborat pel professional del nostre local favorit envoltats d’amics i familiars és una experiència impossible de recrear a casa, i tots ho hem trobat a faltar molt”, afegeix. És per això que Grup Bacardi ha preparat aquesta acció, destinada al públic de més de 18 anys. “Creiem que tenim el deure de donar un cop de mà al sector en un moment tan difícil com aquest; d’ajudar a fer tornar l’alegria als nostres carrers i de tornar a omplir de somriures els locals”, recalca l’executiva. Aquest mes de juliol, la campanya ja s’ha engegat a Barcelona i, a partir de setembre, també arribarà als establiments de Madrid. 

Els passos de la campanya que cal seguir.

Marques i establiments

Concretament, les marques del Grup Bacardi amb què es prepararan els combinats seran ron Bacardí, ginebra Bombay Sapphire, vodka Grey Goose, whisky blended escocès Dewar’s, tequila Patrón, vermouth i vins espumosos Martini i ron Santa Teresa. A partir d’aquestes begudes, els establiments adherits oferiran als clients una àmplia selecció de còctels. “Per tres euros, podran gaudir d’un Martini Fiero & Tonic; d’un Martini Riserva On the Rocks; d’un Coconut Highball de Dewar’s; d’un mojito de Bacardí i d’un Bacardí Carta Negra amb Ginger Ale –detalla la companyia–. Per sis euros, podran escollir entre un Santa Teresa 1976 Old Fashioned; un Grey Goose Mule o Tonic; un Bombay Bramble & Tonic; un Bombay Saphire & Tonic i un Margarita de Patrón”, conclou. 

Els productes del Grup Bacardi que formen part de la campanya

A Barcelona, aquests còctels a meitat de preu es podran degustar en centenars d’establiments mítics de la ciutat. Es podran demanar, per exemple, al bar Vermut i a la Gàbia, a l’animada plaça d’Osca, a Sants; al Bar Xix, amb una barra de 120 anys d’història, a Sant Antoni; al Negroni, un establiment impulsat per dos amics al cor del Raval; al Rab Bar, un establiment únic a les Corts, o al Marcelino 1968, a la plaça del Sol, a Gràcia. “La iniciativa és genial perquè no només ens ajuda a nosaltres sinó que alhora dona un cop de mà als clients, que també ho han passat malament”, diu en David, propietari del bar Marcelino 1968. 

El Grup Bacardi, sempre al costat del sector

Aquesta no és la primera vegada que el Grup Bacardi es mobilitza contra la crisi del coronavirus. L’abril de l’any passat, a través de la iniciativa #RaiseYourSpirits, el grup ja va mobilitzar milions d’euros per donar suport a bars de tot Europa, proporcionant-los ajudes directes, posant en marxa activitats de formació, donant-los suport amb la creació de menús i acompanyant-los en la seva digitalització per facilitar les comandes a domicili des d’aplicacions. El Grup Bacardi també va adaptar les seves plantes i va produir milions de litres de desinfectant per frenar la propagació del covid-19. A més, durant tota la pandèmia, la companyia ha tingut disponible una línia telefònica de suport psicològic dirigida a empleats, que ha estat activa 24 hores al dia durant els set dies de la setmana.

Totes aquestes accions s’emmarquen dins el compromís del Grup Bacardi amb la societat i amb el sector de la restauració. Precisament, més enllà de les accions per frenar els efectes del covid-19, la companyia familiar ha impulsat nombroses iniciatives com Shake Your Future, orientada a paliar l’ocupació juvenil i a formar una nova generació de bàrmans. “L’objectiu és sempre retornar a la societat una part del que la societat ens ha donat a nosaltres”, explica la companyia.  

Missatge destinat a majors de 18 anys. Recordeu que cal beure amb moderació

stats