Empreses

La revolució dels lots de Nadal de qualitat i amb gust de territori

L’empresa catalana Harcogourmet, amb gairebé deu anys de trajectòria a l'esquena, ofereix un servei integral: des de la producció del lot fins al repartiment, que es fa amb una xarxa logística pròpia

4 min
El producte de qualitat és una divisa bàsica de la companyia

Qualitat, proximitat, territori i sostenibilitat. Aquests són els quatre ingredients principals que defineixen Harcogourmet, una empresa catalana nascuda el 2012 i que, amb prop de deu anys de vida, ja ha aconseguit consolidar-se al sector dels lots de Nadal i de regals d'empresa a Catalunya. La seva aposta és trencadora: elaborar paneres amb productes de quilòmetre zero i estretament vinculades amb la cultura gastronòmica del país. "Els nostres lots contenen sorpresa, il·lusió, qualitat i, naturalment, territori –avança la companyia–. De fet, treballem exclusivament amb productes catalans, perquè som uns ferms defensors de la nostra terra i de tot el que ens pot oferir".

Per aquesta campanya de Nadal, Harcogourmet ha preparat un extens catàleg de cistelles: des de paneres totalment ecològiques fins a lots de Nadal dissenyats expressament per a persones vegetarianes, veganes, celíaques. També n'hi ha amb productes halal, amb begudes sense alcohol, amb cervesa artesana, amb tòfona o amb pernil. "Des del primer dia, treballem per revolucionar el concepte dels Lots de Nadal –explica la companyia–. Amb els nostres productes, volem oferir cada any experiències sorprenents, pensant per a empreses que tenen sensibilitat per l'entorn i el territori".

Un exemple de lot del Tast Artesà
Del Pack Sibarita
Del Lot Natura

En aquest sentit, cada un dels Lots de Nadal d’Harcogourmet forma part d’una gamma concreta: el Tast Artesà, amb productes tradicionals i embotits de mercat; el Pack Sibarita, singular, ideal pels paladars més exigents; i el Lot Natura, pensat pels vegans, vegetarians, celíacs, amants dels productes naturals i ecològics, o simplement aquells que volen cuidar la seva salut sense renunciar al bon menjar. D’aquesta manera, es pot escollir el que més s’adapti a les preferències del client.

De fet, més enllà d'oferir un extens catàleg de lots de Nadal, Harcogourmet també permet l'opció de personalitzar les paneres. "Som conscients que cada persona és un món i que, per tant, cada empresa té la seva forma de fer –explica la companyia–. Per això busquem la manera d'adaptar-nos a les seves necessitats, creant paneres alineades amb els valors que l'empresa transmet durant la resta de l'any", apunta.

Un Nadal amb gust de territori

Embotits frescos, torrons singulars, vins de denominació d'origen... Des de 2012, Harcogourmet ha sabut teixir un estret vincle amb els productors i petits artesans d'arreu del territori català per tal d'incorporar a les seves paneres productes amb gust de territori. "El nostre principi bàsic és tenir un tracte molt proper amb ells –contextualitza l'empresa–. Ens encanta escoltar-los i descobrir les seves històries per assegurar que, a les nostres cistelles nadalenques hi ha els millors productes de proximitat del país", confessa la companyia. Així, durant els prop de deu anys d'experiència, Harcogourmet ha anat confeccionant un catàleg, avui, ja compta amb referències per a tots els gustos: des de productes dolços com galetes o catànies fins a olis, vins, productes per al vermut o de rebost, com patés, mongetes, cremes de formatge amb tòfona o nous. Tot, elaborat en terres catalanes.

Precisament, arran del covid-19, la proximitat és un valor que ha anat guanyant adeptes. "Aquests darrers mesos hem vist la gent molt més unida, amb ganes d'ajudar-se i d'apostar per la proximitat –assegura l'empresa-. Enguany, molta gent opta per comprar-ho tot més a prop de casa per donar un cop de mà als negocis que ho han passat malament durant la pandèmia, i les empreses també han descobert la necessitat d'ajudar-se les unes a les altres". Harcogourmet, però, fa anys que treballa amb el valor del quilòmetre zero i ja el duu profundament incorporat al seu ADN.

Amb les arrels ben falcades al Bages però estesos arreu del territori, Harcogourmet sempre ha apostat pel que té a prop. "Vam néixer el 2012 amb la idea de crear regals gastronòmics", explica l'equip fundador de la companyia. Aquell any van plantar la llavor i, des d'aleshores, no han parat de créixer. "Hem passat per diverses etapes: des d'obrir la nostra pròpia botiga gastronòmica i organitzar tastos amb productors de proximitat, fins a oferir experiències úniques en forma de lots de Nadal", resumeixen.

Harcogourmet ofereix un servei integral també en el repartiment, amb un sistema logístic propi

Un servei integral i personalitzat

Per tal de controlar i garantir en tot moment una elaboració i un servei de qualitat, Harcogourmet és de les poques empreses del sector a Catalunya que ofereixen un servei integral. "Dissenyem el lot de Nadal, el confeccionem al nostre centre de producció i l'entreguem al client a través de la nostra pròpia xarxa logística sostenible –explica l'empresa–. Tenir una xarxa integral ens dona molta seguretat i tranquil·litat, perquè és sinònim de qualitat i reflecteix el nostre objectiu de cercar sempre la perfecció". Harcogourmet també ha posat l'accent en crear una relació propera amb el client, amb una atenció ràpida, personalitzada i adaptada als temps de pandèmia.

Juntament amb el contacte estret i constant amb els productors locals, l'aposta per oferir un sistema integral permet a Harcogourmet oferir un catàleg cuidat i divers, que ja compta amb més de 250 referències i més de 50 opcions de lots de Nadal. "Treballem sempre per regalar il·lusió, per això intentem aliar-nos amb les empreses perquè puguin sorprendre els seus empleats, també durant la pandèmia", conclouen.

stats