BBVA, líder en experiència digital mòbil d’Europa per cinquè any consecutiu

L’entitat destaca especialment per l’experiència que ofereix sobre salut financera als seus clients

2 min
BBVA és una entitat líder en banca mòbil

BBVA és líder en experiència digital d’Europa per cinquè any consecutiu segons l’informe The Forrester Digital Experience Review™: European Mobile Banking Apps, Q3 2021. Aquest document identifica els líders en funcionalitat de banca mòbil i experiència d’usuari i comparteix les millors pràctiques de les quals els professionals en poden aprendre. BBVA és l’únic banc espanyol que se situa com a líder en experiència digital de banca mòbil.

Segons l’informe d’aquest any, BBVA és un dels bancs líders. L’entitat espanyola ha destacat especialment per l’experiència que ofereix sobre salut financera, que ajuda els clients a millorar el seu benestar financer a través de suggeriments personalitzats. Aquesta funcionalitat ofereix, a més, continguts útils que orienten els clients en la gestió de la seva economia dia a dia i amb un disseny clar i inclusiu.

Gonzalo Rodríguez, director de Desenvolupament de Negoci de BBVA a Espanya, subratlla que “ser un dels bancs líders a Europa en tenir la millor aplicació de banca mòbil confirma l’èxit de l’experiència digital de BBVA. Amb aquesta aplicació volem oferir als nostres clients el millor servei digital però també assessorar-los en les seves decisions financeres més importants”.

Segons l’informe, “els bancs tradicionals poden igualar la velocitat i agilitat dels neobancs. De fet, moltes entitats han llançat noves aplicacions aquest any o estan en procés de fer-ho. L’ús de la tecnologia, la integració de tècniques modernes de desenvolupament i els abundants recursos utilitzats permeten als bancs oferir millors experiències mòbils i anar tan de pressa com els neobancs o, fins i tot, encara més. Malgrat que els bancs digitals segueixin obtenint bons resultats en la nostra avaluació, han estat superats en experiència mòbil pels principals bancs tradicionals”.

Com a conseqüència d’aquestes millores en les experiències de les aplicacions mòbils de banca, Forrester assenyala que BBVA, juntament amb un altre banc europeu, lidera de manera sistemàtica les diferents àrees de la banca mòbil. En aquest sentit, el document indica que BBVA és un dels bancs que ofereix previsions de despesa fàcils d’entendre i agrupades per categories pressupostàries. Així mateix, l’informe destaca que BBVA té en la seva aplicació una secció dedicada a la sostenibilitat que inclou una àmplia gamma de productes sostenibles com ara préstecs, hipoteques, targetes i inversions, així com consells pràctics per impulsar hàbits sostenibles.

L’informe ‘The Forrester Digital Experience Review’

Per descobrir com els bancs satisfan les expectatives dels clients, Forrester ha revisat les aplicacions mòbils de tretze entitats europees pel que fa a funcionalitat i experiència d’usuari entre el període de juny i juliol de 2021. A l’informe d’enguany, Forrester ha inclòs els principals bancs minoristes i quatre neobancs. Les aplicacions de banca mòbil es revisen anualment.

Forrester ha puntuat les aplicacions mòbils dels bancs segons 25 criteris de funcionalitat i 25 criteris d’experiència d’usuari. L’anàlisi combina els resultats de les proves d’usabilitat de 390 clients. Gràcies a aquest informe, es descobreixen les millors pràctiques en moltes categories.

stats