Contingut patrocinat
Especials 06/12/2022

L'envàs de vidre retornable, l'aposta de Coca-Cola per a l'hostaleria

Coca-Cola posa en marxa un pla per potenciar l'ús d'aquest envàs a l'hostaleria.

Redacció
4 min
Coca-cola impulsa la utilització del vidre retornable en hostaleria

Coca-Cola ha iniciat, a Barcelona, el seu pla nacional d'impuls a l'envàs de vidre en hostaleria, que es desenvoluparà a la resta del territori durant el 2023, i que té com a objectiu oferir al sector un portafolis ampli i exclusiu, amb 9 marques i 61 referències, que permeti dinamitzar els negocis hostalers.

La proposta de Coca-Cola es fonamenta en tres pilars: el creixement dels seus clients a través de la varietat de productes i mides, que cobreixen totes les ocasions de consum; oferir la millor experiència per als seus consumidors, i l'aposta per la sostenibilitat d'aquest envàs, exclusiu per al sector hoteler i que reforça el compromís amb el planeta.

Pel que fa al creixement dels negocis hostalers que ofereixen vidre, l'exclusivitat d'aquest envàs per al sector els permet diferenciar-se i oferir el servei i l'atenció que esperen els seus clients. En aquest sentit, segons un estudi de “Connecta” per a

Coca-Cola, el 80% dels consumidors prefereixen l'envàs de vidre quan acudeixen a un establiment hostaler, i en destaquen la iconicitat, la qualitat, l'experiència i la sostenibilitat.

L'envàs de vidre es considera l'envàs més sostenible per a l'hostaleria per la circularitat, ja que és un envàs reciclable i retornable, que Coca-Cola recull, torna a les fàbriques i torna a omplir.

Presentació del pla de Coca-Cola per utilitzar l’envàs de vidre retornable a l’hostaleria

Jose Gómez, director de Vendes d'Àrea Est de Coca-Cola Europacific Partners Iberia, ha explicat que “Coca-Cola aposta per impulsar el vidre com a format idoni al canal d'hostaleria, on juga un rol fonamental”. En aquest sentit, Gómez ha afegit que “compta amb un disseny reconeixible i proveeix de la millor experiència de consum, i a més es converteix en l'envàs més sostenible per a aquest moment de consum gràcies a ser retornable i comptar amb 25 vides de mitjana abans de ser reciclat, cosa que equival a una mitjana de 6 anys”.

El vidre, com a envàs exclusiu i únic per a l'hostaleria, ha estat una aposta constant al negoci de la Coca-Cola. El 2015 va presentar l'envàs de vidre retornable, inspirat en la icònica ampolla de marca de 1915 (el primer envàs de vidre a patentar-se al món). El 2017 va llançar Royal Bliss per al canal Horeca, una innovadora gamma de mixers en vidre retornable. Aquell mateix any, també l'ampolla de Fanta canviava el seu format, més lleugera i amb més capacitat.

Segons el darrer informe de sostenibilitat “Avancem” de Coca-Cola, el 91% del vidre que produeix la companyia és retornable. La gestió sostenible dels envasos és un dels principals reptes de Coca-Cola, que treballa per utilitzar menys materials en els processos productius, i recollir i reciclar tots els que es fan servir.

Coca-Cola va produir la primera ampolla de vidre a Espanya el 1953, a la planta de Barcelona. Precisament la planta actual de Coca-Cola a Barcelona, situada a Martorelles, ha produït més de 51 milions de litres en aquest tipus d'envàs el 2022.

Al conjunt de Catalunya, Coca-Cola distribueix prop de 5 milions de caixes físiques de vidre a l'any a més de 24.700 clients de tot el territori.

El pla de Coca-Cola per impulsar la utilització de l'envàs de vidre retornable a l'hostaleria es va presentar a finals de novembre en un acte privat a l'Hivernacle, al recinte del Poble Espanyol, a Barcelona. Coca-Cola va reunir 500 persones en un esdeveniment que va conduir l'humorista José Corbacho i que va comptar amb la presència de Martina Klein, model, presentadora de televisió i empresària; Marc Ribas, cuiner i presentador a TV3, i Tomàs Molina, meteoròleg i presentador de TV3. L'acte va servir per explicar en profunditat les línies mestres del pla des dels diferents vessants i també va comptar amb un espectacle de La Fura dels Baus.

Coca-cola i el sector de l'hostaleria

Segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE), al començament del 2021 existien 280.000 empreses al sector de l’hostaleria. El 90% eren bars, restaurants i establiments de menjar i beguda. Això significa que hi ha un bar per cada 180 habitants.

Des del punt de vista econòmic, el sector representa el 6,4% del PIB. Pel que fa a l'ocupació, al començament del 2020, el sector ocupa 1,7 milions de persones.

Des que Coca-Cola va començar a distribuir-se a Espanya ha mantingut un compromís ferm amb el sector.

Mostra d'això són iniciatives com l'emotiva i reeixida campanya Benditos Bares; la inauguració del primer monument oficial dedicat als bars al municipi de San Bartolomé de Tirajana (Las Palmas), que el 2017 tenia l'honor de ser el municipi espanyol amb més bars per habitant; la creació de Bartalent Lab, plataforma d'informació i col·laboració especialment dissenyada per al sector; Hostaleria #PorElClima, una plataforma de consells i recomanacions per contribuir a la descarbonització de l'hostaleria i lluitar contra el canvi climàtic; així com els múltiples llançaments de producte exclusius per a l'hostaleria.

Però més enllà d'això, Coca-Cola ha establert un model de relació únic i diferencial a Espanya basat en un contacte directe, constant i personal dels equips comercials amb cadascun dels punts de venda on arriben els productes que comercialitza i distribueix al país, cosa que li permet oferir una proposta i atenció personalitzades per a cadascun.

stats