Aena licitarà serveis d'assistència a terra dels aeroports de Palma, Eivissa i Menorca

Aena licitarà en el segon semestre de 2013 els serveis d'assistència a terra de rampa a les companyies en 43 aeroports, entre ells en els de Palma, Eivissa i Menorca, i 2 heliports de la xarxa per un període de set anys amb l'objectiu d '"augmentar la competència i la qualitat, i reduir els preus".

En un comunicat, AENA detalla que els serveis d'assistència a terra a tercers (facturació i operacions a la plataforma de l'aeroport) "mouen a l'any a Espanya al voltant de 830 milions d'euros, dels quals 540 corresponen a serveis" de rampa "( remolc i càrrega i descàrrega d'equipatges i correus, entre d'altres).

L'ens públic ha explicat que el període de consultes externes sobre aquest procés "s'obre als comitès d'usuaris dels aeroports, que integren les aerolínies que hi operen, i s'estén a la resta d'implicats en la facilitació d'aquests serveis".

Per això, AENA ha convidat a tots els implicats en el procés a presentar els informes que considerin pertinents en els dos pròxims mesos.

Segons AENA, la licitació de les 51 llicències per a realitzar serveis d'assistència a terra a tercers en rampa es desenvoluparà en dues fases: una primera per aeroports amb menys d'un milió de passatgers a l'any i la segona per a instal · lacions que superin el milió de viatgers .

En aquest sentit, la nota precisa que s'adjudicaran 15 llicències en 5 aeroports que disposaran de tres agents de rampa, que seran els de Madrid-Barajas, Barcelona-El Prat, Màlaga-Costa del Sol, Alacant i Palma. A altres 16 aeroports es licitaran 30 llicències: Astúries, Bilbao, Fuerteventura, Girona, Eivissa, Lanzarote, Menorca, Tenerife Sud, Tenerife Nord, Reus, Santiago, Sevilla, València, Gran Canària, Saragossa i Vitòria. Les 6 llicències restants correspondran a 22 aeroports i 2 heliports: la Corunya, Albacete, Almeria, Badajoz, Burgos, Còrdova, El Hierro, Granada, Osca, Jerez, La Gomera, Lleó, Logronyo, Melilla, Múrcia-San Javier, Palma, Pamplona, Salamanca, Sant Sebastià, Santander, Valladolid, Vigo, a més de Ceuta i Algesires.

Amb aquests concursos, a més de millorar la competitivitat i la qualitat del servei, mentre es redueixen els preus, Aena pretén també "una possible disminució del nombre de companyies que recorren a l'autoservei, mantenint els més alts nivells de seguretat i el compromís amb el medi ambient".

L'ens públic ha destacat que en els plecs dels concursos s'ha tingut en compte "l'actual situació del mercat, el context socioeconòmic i els canvis que experimenta el sector aeri", a més de la "irrupció de les companyies de baix cost, que ja copen el 56% del mercat i plantegen necessitats diferents de les convencionals ".

Segons les dades d'Aena, el servei d'assistència a terra dóna feina a Espanya a més de 18.000 persones i destaca que el 2012 van ser ateses als aeroports espanyols més de 1,85 milions d'operacions.