El Consell Balear de Transports crea una comissió per lluitar contra els taxis il·legals

Demà surt a licitació el sistema de videovigilància que s'instal·larà a l'aeroport de Son Sant Joan per controlar les matrícules

L'intrusisme en el transport de passatgers preocupa molt la Federació Empresarial Balear de Transport, patronal que engloba les empreses de transport de viatgers (busos) i de taxis, i ha sol·licitat al Consell Balear de Transport, reunit aquest dimecres dematí, la creació d'una comissió de seguiment amb l'objectiu de lluitar contra la competència deslleial en el transport terrestre. La proposta ha estat aprovada i la comissió estarà presidida pel director general de Transports, Juan Salvador Iriarte, i es reunirà "de manera constant", ha informat el conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Gabriel Company.

Aquesta mesura es reforçarà també amb un sistema de videovigilància "minut a minut" que s'instal·larà a l'aeroport de Son Sant Joan i que controlarà les matrícules dels vehicles que entren i surten del recinte i les compararà per detectar casos de taxis il·legals. "Servirà per veure si un vehicle entra quatre, cinc, sis vegades i no és normal, i per fer-li un seguiment" per prendre les mesures pertinents, ha explicat el conseller. El sistema sortirà demà a licitació, ha dit Company, per valor de 150.000 euros, que assumirà íntegrament el Govern. L'objectiu és que ja estigui operatiu amb vista a la temporada alta de 2015. El sistema, que s'instal·larà amb el beneplàcit d'AENA, ja fou anunciat aquest mes de juliol passat.

Els principals focus d'intrusisme són "a Eivissa, a l'aeroport de Palma, a la Part Forana amb furgonetes i també a través d'aplicacions compartides", ha dit el gerent de la Federació Empresarial Balear de Transport, Salvador Servera. L'intrusisme i les aplicacions de "gent que no reuneix els requisits de carnet, d'assegurances i fora tenir en compte els requisits reglamentaris", ha afegit, "fan molt de mal al sector del transport de viatgers i també als usuaris".

El 2013 s'inspeccionaren 1.700 vehicles i aquest 2014 s'han incrementat a 2.400. Pel que fa a les sancions o els resultats d'aquestes inspeccions, Company ha reconegut que és "molt complicat" arribar a comprovar que els vehicles són en realitat taxis il·legals.