El port de Barcelona posa en marxa un pla pioner per reduir dràsticament la contaminació

El seu objectiu és el de convertir-se en una infraestructura amb emissions de carboni “neutres”

El port de Barcelona s’ha marcat com a objectiu per al 2020 convertir-se en una infraestructura amb emissions de carboni “neutres”. Per això durà a terme diverses actuacions a fi de reduir al màxim les emissions i compensar l’empremta de carboni en el transport.

En un comunicat, el port de Barcelona ha subratllat que aquest pla és pioner en la gestió de les emissions de carboni. Les actuacions es duran a terme en el marc del programa BCN zero carbon, que consta de tres parts: el càlcul d’emissions de diòxid de carboni de les activitats portuàries, la posada en marxa d’accions per reduir-les i la compra de crèdits de carboni generats per projectes d’estalvi d’emissions per compensar i aconseguir neutralitzar les emissions pròpies.

El transport marítim és responsable del 2,7 % de les emissions de gasos amb efecte hivernacle, mentre que les principals fonts de gasos contaminants són la indústria energètica (35%), el transport per carretera (21,3%) i el sector productiu i de la construcció (18,2%).

Encara que a Europa alguns sectors ja estan obligats per llei a comptabilitzar i reduir les emissions de gasos amb efecte hivernacle, el transport marítim encara no està regulat. No obstant això, la Unió Europea s’ha proposat reduir un 40% l’empremta de carboni d’aquest sector fins a l’any 2030.

“Els ports són actors clau per reduir l’empremta de carboni del transport, ja que en les nostres instal·lacions conflueixen la majoria de les cadenes logístiques i diversos mitjans de transport, de manera que podem facilitar canvis que afavoreixin la sostenibilitat”, ha subratllat el president del port de Barcelona, Sixte Cambra.