Societat 04/04/2014

Barcelona, referent en mobilitat sostenible

La ciutat desenvolupa una estratègia per estendre l'ús del vehicle elèctric que passa per potenciar els punts de recàrrega

Ara
2 min

BarcelonaBarcelona compta amb el primer punt de recàrrega ràpida i universal, compatible amb tots els tipus d'endolls que tenen els diferents models de vehicles elèctrics. S'ha instal·lat a la benzinera del Parc de Mar de la ronda Litoral. "Una recàrrega ràpida vol dir que en 20 minuts es carrega el 80% de la bateria del vehicle", explica Francisco Vallecillos, un dels desenvolupadors dels punts de recàrrega de l'empresa Evectra.

Per potenciar la mobilitat sostenible, ara per ara, Barcelona compta amb una xarxa de 262 punts de recàrrega d'ús públic, tant per a cotxes com per a motos. S'hi pot accedir amb la targeta del vehicle elèctric, una acreditació gratuïta que permet carregar el vehicle sense cost i aparcar també de franc tant a les àrees verdes com a les blaves.

El de la recàrrega, però, és només un dels eixos que conformen l'estratègia global per potenciar l'ús del vehicle elèctric que desenvolupa la ciutat. Barcelona se situa en la setena posició de les ciutats que elaboren iniciatives de mobilitat elèctrica, un rànquing que encapçala Rotterdam.

El model barceloní demana un canvi d'hàbits en l'usuari perquè s'acostumi a carregar el vehicle de nit. Una forma d'avançar cap a l'autosuficiència energètica que també es desenvolupa en la flota de vehicles públics. Un 30% dels vehicles de neteja són totalment elèctrics.

Flota de vehicles elèctrics

Barcelona llueix el parc d'autobusos més nets d'Europa. Compta amb 300 vehicles híbrids i des del setembre circula en proves el primer autobús totalment elèctric. Després d'avaluar-ne els costos de manteniment i d'estalvi energètic es podria incorporar definitivament a la circulació.

Passa el mateix amb els taxis: un 16% dels 10.500 taxis que circulen per Barcelona són híbrids i a partir del juny s'incorporaran els primers taxis totalment elèctrics fabricats a Barcelona a la planta que Nissan té a la Zona Franca. Així com un model de la xinesa BYD, el mateix fabricant que l'autobús elèctric i que ja té homologats els primers vehicles.

stats