Disseny, reciclatge i inclusió en una mateixa marca

En el centre especial de treball de l’Associació Estel Tàpia confeccionen productes a partir de banderoles publicitàries

El centre especial de treball (CET) de l’ Associació Estel Tàpia duu a terme una iniciativa que vol donar una segona oportunitat als materials però també a les persones: confeccionen productes a partir de banderoles publicitàries.

El centre ha creat una marca pròpia, anomenada Ecogo, amb una línia de productes dedicats al transport de coses que s’elaboren amb materials reutilitzats. Així doncs, transformen les banderoles publicitàries en desús en bosses per al transport alimentari, bosses urbanes o alforges per a bicicletes, entre altres. Uns productes que poden crear gràcies a dissenyadors que hi col·laboren de forma voluntària.

Moltes vegades els compradors dels productes són les mateixes empreses que s’anuncien en les banderoles. “Barcelona és una ciutat on es pengen moltes banderoles que després anirien a la brossa. Amb aquest material nosaltres podem crear un catàleg de productes”, ha explicat Thelma Gil, directora del centre especial de treball d’Estel Tàpia.

Aquest Centre Especial de Treball, que va néixer el 2013, és també una eina d’inclusió per a persones amb discapacitat, tant física com psíquica. “Nosaltres juguem amb la idea de donar segones oportunitats, no només als materials sinó també a les persones amb discapacitat, aquí els volem donar una segona oportunitat en l’àmbit laboral”, ha afegit Gil.

Des del taller del centre volen conscienciar del consum responsable i de proximitat. A més, també confeccionen peces de roba per a petits emprenedors de la ciutat.

Més continguts de