QUÈ FEM AQUEST CAP DE SETMANA?
Camp de Tarragona 09/05/2018

De Colldejou a Pratdip per camins mil·lenaris

Endinsant-se al cor de la serra de Llaberia

Ara
Els camins de Colldejou (01) ens portaran a l’ermita de Santa Marina (02). Seguirem per camins amb aquests característics murs de pedra seca (03). A Pratdip podreu visitar el Centre d’Interpretació de la Serra de Llaberia (04).

Colldejou/pratdipAquesta travessa ens durà de Pratdip a Colldejou i, des d’aquí, de tornada a Pratdip, passant per camins miŀlenaris que ens permetran rememorar l’ús ancestral i continuat d’aquestes vies de comunicació, les autèntiques autopistes del passat, en una zona de relleu accidentat i poc alterat per l’ésser humà.

Sortirem de Colldejou per la part baixa del poble, creuarem la carretera i agafarem un camí que passa inicialment per un conreu d’avellaners. Després de creuar el barranc de les Estellades, iniciarem l’ascens fins a trobar una pista, marcada com a petit recorregut (PR). Passada la font del Bullidor, deixarem a la dreta la pista que porta fins al coll del Guix i continuarem pel corriol en direcció a Pratdip. Ja serem al camí de tradició miŀlenària que anava de Pratdip a Falset, i que té l’origen durant el període d’ocupació sarraïna.

Continuarem pel camí passant per la font de la Carabassa fins que, després d’un tram de pista, baixarem pel camí de ferradura que ens durà fins a una era, on trobarem el camí marcat com a sender de petit recorregut (PR) i gran recorregut (GR), que ens durà a Pratdip.

La durada aproximada de la ruta és de dues hores i quaranta minuts, i la seva dificultat és baixa però no és apta per a famílies amb nens petits. Sí que ho és per fer-la en BTT. La distància total és de 8,3 quilòmetres i té 300 metres de desnivell.

Aprofundir en aquest territori

Si voleu conèixer més sobre els llocs d’interès, història i llegendes, així com els diferents serveis d’allotjament, restauració i activitats que ofereix aquest territori, podeu visitar el Centre d’Interpretació de la Serra de Llaberia i Oficina de Turisme de Pratdip. El centre té tres espais temàtics. El primer, l’espai informatiu de la serra de Llaberia, està pensat per explicar els valors naturals i culturals de la serra, així com els serveis, les infraestructures i les activitats turístiques de què disposa. El segon és l’espai informatiu del municipi de Pratdip, on s’hi exposen i expliquen els recursos turístics i culturals més rellevants que hi ha al municipi. I el tercer espai, l’espai d’interpretació del món mitològic, es troba una vegada travessada la primera sala i el punt d’atenció personalitzada als visitants. Així doncs, un cop el visitant s’endinsa en aquesta nova atmosfera, es recrea un espai molt més misteriós, amb jocs de llums i clarobscurs per obtenir una misteriosa decoració i explicar històries màgiques i mitològiques.