Balears 01/04/2014

Camps defensa el trilingüisme perquè la “classe obrera” sàpiga més idiomes

El socialista Maicas l’avisa que la llengua pròpia necessita especial protecció

Quim Torres
2 min
La consellera d'Educació al Parlament, Joana Maria Camps / E. C.

PalmaLa consellera d’Educació, Joana Maria Camps, ha reivindicat avui al Parlament el decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL), que suposa l’aplicació del trilingüisme a l’ensenyament, com un mecanisme per “permet a la classe treballadora i obrera l’accés a més llengües sense haver de pagar classes”. Camps també ha defensat avui que el model educatiu del Govern és el que va anunciar el president: “Una educació pública, de qualitat i trilingüe”.

El socialista Lluís Maicas li havia retret que a Bauzá el va trair el subconscient i que ella només diu “allò que li dicten” i de vegades “amb errors de pronòstic reservat”. El diputat apuntà que el model hauria de ser el d’una “educació pública, universal, gratuïta i de qualitat” i ha reivindicat que els alumnes han de poder ser competents en tantes llengües com sigui possible, però “sense oblidar que aquesta comunitat té una llengua pròpia, la catalana, minoritària i minoritzada i que requereix especial protecció”.

“No em doni lliçons”, li ha replicat la consellera, “no m’acusi de destruir la llengua perquè no és veritat”, ha afegit. “I ja està bé de fer burla i de parlar de la cultura i l’educació dels altres. Vostès són un exemple de molta cultura i educació com demostren en aquest ple”, hi ha insistit, abans de tornar a defensar el seu model de trilingüisme.

En una altra pregunta, la diputada Esperança Marí ha retret a Camps que hagi deteriorat la qualitat educativa a força de “maltractar” els professors, d’incrementar les ràtios d’alumnes per aula i d’atiar el conflicte educatiu, i li ha demanat que rectifiqui. La consellera ha contestat que ella no ha maltractat a ningú, ha advertit que els professors són funcionaris amb feina de qualitat , “grans professionals”, i que allò que cal és deixar de parlar d’ells i fer-ho dels alumnes.

stats