CARTES I MISSATGES

Cartes a la Directora 21/06/2016

Carta oberta a Coca-Cola

Últimament des de Coca-Cola heu expressat que patrocineu algunes activitats per enfortir “la implicació en la promoció de la cultura i la llengua catalanes”. Celebraríem aquesta declaració... si no fos perquè els fets de la vostra empresa no acompanyen les bones intencions manifestades.

Des de la Plataforma per la Llengua fa 23 anys que demanem a la vostra empresa distribuïdora a l’estat espanyol -una companyia catalana- que respecti els catalanoparlants i etiqueti els vostres productes també en català. Durant aquest temps hem fet dos grans actes i ens hem reunit amb vosaltres, però mai no ens heu donat una explicació raonable per discriminar els consumidors catalanoparlants. Esclar, no n’hi ha cap (però ho feu!). En canvi, sí que etiqueteu en llengües molt menys parlades que el català com l’islandès, el letó i el lituà.

Ens encantaria que Coca-Cola apostés per promocionar la llengua catalana i us encoratgem a fer això que, per ara, només dieu. Només cal que us replantegeu aquesta actitud de discriminació cap als consumidors del domini lingüístic català.

Des de la Plataforma per la Llengua us podem ajudar a utilitzar el català en els vostres productes, a complir la legislació vigent i, al cap i a la fi, a tenir la responsabilitat social que convindria per respectar els drets lingüístics de les persones que viuen en territori de parla catalana, una llengua que parlem més de 10 milions de persones. Mentrestant, des de l’ONG del català, no defallirem per continuar reclamant el que és just.

ÒSCAR ESCUDER

PRESIDENT DE PLATAFORMA PER LA LLENGUA

Odissea burocràtica

Des de l’any passat és obligatori disposar del certificat de delictes sexuals si treballes amb nens, i és un requisit indispensable si entres a treballar en escoles, menjadors o casals d’estiu. Ara bé, aconseguir-lo no és gens fàcil, ja que el servei online no sempre funciona i l’única manera de fer-ho és acudir de manera presencial a la Gerència Territorial de Justícia de Barcelona. Des de les 5 fins a les 9 del matí, que és quan obren, es formen llarguíssimes cues que arriben a envoltar l’illa de cases. Cada dia només es reparteixen 300 números, o 250 si falta personal, i d’això no t’avisen amb antelació. Si fas cua des de les 7 o les 8 del matí t’arrisques a quedar-te sense torn malgrat que hagis estat dues hores esperant. Hi ha persones que vénen de diferents punts de Catalunya que han de perdre diversos dies de feina perquè se’ls pugui atendre. Jo porto tres dies fent cua des de bon matí i encara no he aconseguit el meu formulari. La meva pregunta és: si no arreglen els serveis telemàtics, ¿per què no habiliten un servei de cita prèvia per poder assistir un dia i una hora concrets perquè els ciutadans no hàgim de perdre el temps d’una manera tan exasperant?

AITOR PABLO GARCÍA

BADALONA

Una sanitat envejable

Eren les 21.35 h del dimecres 15 de juny, el nostre fill i germà Xavier acabava de morir. Quedaven enrere dotze dies d’una angoixa indescriptible. Ara, plorat i acomiadat, és el moment de fer arribar públicament el nostre agraïment als professionals de l’Hospital de Sant Pau: al Dr. Jordi Mancebo, director del Servei de Medicina Intensiva, i a tot l’equip de metges i infermeres: els doctors Betbesé, Morán, Roglán i Goyeneche, la infermera Isabel i la resta de professionals de la unitat C de l’UCI -lamentem no recordar tots els noms-. Ens van tractar amb una consideració i un tacte que no tenen preu, donant-nos la informació de què disposaven en cada moment i ocupant-se amb tot el carinyo del nostre familiar, completament dependent per l’estat de coma en què va entrar a l’hospital .

Especialment en temps de retallades en àmbits que, com la sanitat, haurien de ser radicalment intocables, cal més que mai agrair la gran feina de col·lectius i institucions que mereixen tot el nostre reconeixement. De tot cor, moltes gràcies en nom del Xavi i de tots nosaltres.

FAMÍLIA PORTA I AGUILÀ

BARCELONA

Més continguts de