CARTES I MISSATGES

Cartes a la Directora 18/09/2019

Mediterrani, un mar de llàgrimes

En l’acte institucional d’entrega de les medalles d’or del Parlament de Catalunya, concedides a Carola Rackete, capitana del vaixell Sea Watch, i Oscar Camps, fundador i director de l’ONG Proactiva Open Arms, per la seva tasca en el rescat de migrants, Pep Guardiola va llegir una glosa escrita amb l’ajuda de David Fernàndez. Recordant Johann Cruyff, Guardiola va encoratjar els homenatjats dient-los “sortiu i rescateu” i va fer una crítica a la ministra Calvo recordant que no cal cap permís per salvar gent que s’ofega al mar.

Després, en l’acte de la Diada de la plaça Sant Jaume, Joan Dausà va interpretar la cançó Com plora el mar. “Com plora el mar quan veus un cos que cau, un altre cos que cau i la mort amb gust de sal s’escola gola avall. [...] Com plora el mar, i les balenes que tants cops va dibuixar se l’emporten quan ja tot ha passat. I el mar és un mirall, i es fa un silenci llarg i blau”.

Podríem afegir-hi: un mirall que s’entela amb l’últim alè que expiren els que s’ofeguen, un mirall trencat en mil bocins entre l’onatge. No volem més ofegats per la vergonya en un mar de llàgrimes!

JORDI LLEAL I GIRALT

BADALONA

Or mundial

Escric aquesta carta per donar l’enhorabona a la selecció de bàsquet. Com hem gaudit amb els partits! Quantes alegries amb cada cistella. Cada rebot aconseguit, cada pilota robada, l’hem seguit amb una emoció d’aquelles que fan oblidar penes. Gràcies pel vostre esforç, pel vostre sacrifici, per tantes hores dedicades a aconseguir el títol. Sou un exemple de superació que confirma que les grans fites requereixen grans esforços. I que les finalitats compartides, el treball en equip, condueixen a l’èxit.

PILAR CRESPO ÁLVAREZ

TERRASSA

Vehicles de motor

Un patinet elèctric és un vehicle propulsat per un motor d’un pes aproximat de 10 quilos, que pot suportar el pes d’una persona de 80 quilos a una velocitat de fins a 40 km/h. És a dir, és un vehicle amb una força de xoc impressionant que podria arribar a matar el seu conductor si s’estavellés. I, evidentment, fer molt mal a un vianant en cas d’atropellament. Està clar, doncs, que aquests tipus de vehicles s’han de regular, matricular, assegurar i, sobre tot, que s’ha de decidir per on han de circular, si per la calçada com la resta de vehicles a motor o si pel carril bici, com alguns fan. Dic alguns perquè la majoria circulen perillosament per les voreres dels vianants. Com a exemple, ho podem veure al tram de l’avinguda Meridiana entre les estacions de metro de Sagrera i Fabra i Puig, banda muntanya. En aquella zona, tot i que hi ha un carril bici perfectament senyalitzat, circulen per la vorera esquivant vianants. Fins ara s’han produït pocs incidents, però si no passa res més greu és perquè els veïns, al sortir de l’escala, mirem a esquerra i dreta per precaució. N’estem farts. L’Ajuntament ha de prendre’s el tema seriosament abans que haguem de lamentar incidents greus.

DIONÍS BEL LÓPEZ

BARCELONA

El dia després de la Diada

El dia de la Diada molts catalans vam sortir al carrer per reclamar, altra vegada, l’alliberament del presos i exiliats polítics i la independència. Érem molts, però no hi érem tots. Què se n’ha fet de totes aquelles persones que van anar a votar l’1 d’Octubre? I de tots aquells que van fer una cadena humana per unir tot Catalunya? No valen les excuses d’estar cansats, ni les crítiques al Govern o als polítics que no fan la seva feina. Hem de sortir al carrer. Ningú va dir que seria fàcil, i s’acosten temps més difícils encara, així que, com sempre, tots units i ni un pas enrere. Això sí, els violents, que se n’abstinguin.

VICTORIA PIJUAN CIURÓ

BARCELONA

Més continguts de