Els Castellers de Barcelona deixaran de vestir la publicitat d'Airbnb

La polèmica al voltant de les samarretes que la colla barcelonina va fer servir per la diada de la Mercè ha fet que se'n replantegin l'ús

Després de la polèmica que ha despertat en les últimes hores la utilització de publicitat del portal de lloguers turístics Airbnb a les samarretes que els Castellers de Barcelona van regalar a aquells castellers i aficionats que van decidir donar-los un cop de mà per les diades de la Mercè, la colla ha fet marxa enrere. En declaracions a BTV, Rafa Caballero, president de la formació castellera, ha afirmat que de moment no tornaran a fer servir aquestes samarretes.

Per evitar avivar el debat, la colla ja va demanar als castellers que duien aquest model de samarreta diumenge, en la diada de colles convidades, que la fessin servir al revés, amagant d'aquesta manera la publicitat. Així a les seves pinyes només s'hi veien samarretes sense patrocinador en les quals només es podia llegir el lema de la colla, “Nascuts per fer pinya”.

Així mateix, la publicació de Barcelona Televisió recull informacions de fonts de la plataforma de lloguer de pisos en la qual s'explica que l'acord s'emmarca en la tendència d'aquesta entitat de treballar per la cultura amb diverses entitats de la ciutat. L'any 2014, en el marc del projecte Barcelona Capital Europea del Voluntariat, Airbnb va plantejar reptes solidaris per a treballadors, amfitrions i viatgers, que es van concretar en la captació de fons per a entitats que treballen amb persones en risc d'exclusió social com ara el Casal dels Infants, Creu Roja, la Fundació Ared, Amics de la Gent Gran, les fundacions Ludàlia i Roure o el Banc d'Aliments. Projectes similars als que han impulsat a altres ciutats del món, com Sant Francisco.

Més continguts de