Dos pares, un nen i un plat de sopa: l'anunci que escandalitza l'Amèrica reaccionària

Polèmica a les xarxes per un anunci de la marca de sopes 'Campbell's' en què dos pares donen menjar al seu fill

Ara
1 min

BarcelonaÉs una escena de felicitat domèstica, ideal per a un anunci. Dos pares fan torns per aconseguir que el seu fill es mengi la sopa. Tot en un context burgès, ordenat i feliç. Però els que fan menjar el nen no són un home i una dona, sinó dos homes. L'anunci, de la icònica marca de sopes 'Campbell's', ha escandalitzat l'Amèrica ultraconservadora, que ha reaccionant omplint les xarxes socials d'insults. Una organització ultra, One Million Moms, ha arribat a acusar la companyia de "normalitzar el pecat".

'Campbell's' no és una marca més. Per a milions d'americans és la marca de sopes i cremes per excel·lència, un producte tradicional i popular. No és casualitat que Andy Warhol l'escollís per a una de les seves obres més famoses.

Que una marca amb aquest caràcter simbòlic hagi decidit fer un anunci amb dos pares gais trenca dos tabús de cop. D'entrada, és un gest revolucionari en un món, el de la publicitat, especialment conservador i sexista. I, a més, presenta l'homosexualitat en un context normal i equiparable a l'heterosexualitat. És això el que ha molestat els ultraconservadors, convençuts que només els heterosexuals són normals i només ells tenen dret a casar-se.

Els atacs dels sectors reaccionaris han estimulat una intensa controvèrsia, amb detractors i defensors de l'anunci que debaten, i en alguns casos s'insulten, a les xarxes socials. Un fet que ens recorda que la igualtat de drets entre els ciutadans no és encara acceptada per tothom.

stats