Societat 05/07/2014

Scalada Mater Natura és un espectacle "més artístic" i pensat per a un públic més familiar i infantil

La directora de desenvolupament de negoci del Cirque du Soleil assegura que conèixer bé el Principat i parlar amb la gent del país ha estat clau per a la inspiració de l'espectacle

Ana
2 min
Un dels artistes d'Scalada Mater Natura / N.M. (ANA)

Andorra la VellaScalada Mater Natura s'estrena aquest dissabte a les 22 hores, amb un clima menys preocupant que la pluja que va rebre el circ l'any passat. Així ho ha celebrat el ministre de Turisme, Francesc Camp, en un acte previ a l'estrena, on ha destacat la satisfacció per un show "més misteriós" i "més aeri" que el de l'any passat. Així, ha recordat que amb esdeveniments com el del Cirque du Soleil es vol aconseguir atraure turisme en èpoques de menys afluència com és l'estiu, quan assegura que "no és gens fàcil". Camp ha manifestat "el desig" de tornar a acollir Scalada l'any vinent, però ha indicat que "havent-hi eleccions, si hi donéssim continuïtat seria per un any, perquè no seria ni prudent ni ètic anar més enllà d'un any en el contracte".

La directora de desenvolupament de negoci del Cirque du Soleil, Carla Marques, ha explicat que a ells també els agradaria poder tornar a Andorra i "establir una relació a llarg termini" ja que ha assegurat que a tot l'equip li agrada el Principat i que "hi ha artistes que demanen actuar a Andorra i no a altres països". De fet, part de l'equip d'enguany ja va estar l'any passat en la primera edició d'Scalada, com és el cas de la noia que l'any passat protagonitzava el número aeri sota la pluja, que en aquesta ocasió comparteix número amb un altre artista, també a les altures.

Així, a més de comptar amb més números aeris, també es tracta d'un show més "artístic" i "lent", segons Marques, que ha assenyalat que les músiques transmeten aquestes qualitats. La banda sonora, on les veus són en directe, han estat creades, en gran part per a Scalada Mater Natura, mentre que dues o tres s'han fet servir d'altres números.

Marques ha destacat que l'espectacle d'enguany està més inspirat en el país, arrel de la feina que s'ha fet per conèixer-lo. El director artístic, Stephane Boko, ha conegut els racons del Principat, i a més, segons Marques, també s'ha fet molta feina d'investigació, parlant amb els ciutadans per saber què els inspira del país.

La idea és arribar al públic d'Andorra però també atraure nous visitants. Així, Marques ha indicat que s'ha pensat en un públic d'altres països, i amb un perfil familiar, de gent més gran i també infantil. De fet, pensant en els nens s'ha introduït la figura de l'ós, i també s'han preparat els artistes que entretenen i animen el públic durant l'espera prèvia a l'espectacle.

stats