Comarques Gironines 23/05/2019

Els efectes d’estar A prop de la capital, com Toledo

M.c.-p.
1 min
Els efectes d’estar 
 A prop de la capital, com Toledo

GironaJa des d’inicis dels anys 30, la ciutat de Girona es va començar a comparar amb Toledo, tant per la seva monumentalitat com per la influència que rebien a partir de la proximitat relativa a una gran capital (en el cas de Toledo, a 63 quilòmetres en línia recta i 73 per carretera; en el cas de Girona, a 85 en línia recta i 101 per carretera). Els desplaçaments entre Girona i Barcelona han sigut una constant, però s’han incrementat a partir de l’entrada en servei del TGV.

Renfe va engegar el seu servei d’alta velocitat entre Girona i Figueres el 9 de gener del 2013, amb nou connexions d’alta velocitat amb Barcelona, vuit de les quals continuaven el recorregut fins a Madrid. Les connexions amb ferrocarril entre Madrid i Toledo passen només pel servei Avant, que es va inaugurar el 2005 i té un preu general de 13,90 euros, amb quinze trens els dies laborables. No hi ha un servei de mitjana distància, de manera que tots els passatgers han de passar obligatòriament per l’Avant, però tampoc hi ha trens AVE. Sobre el paper, els mateixos combois però amb els bitllets molt més cars. El trajecte entre Toledo i Madrid dura 33 minuts.

Un total d’1.552.900 usuaris han utilitzat el servei de l’alta velocitat entre Figueres i Barcelona durant el 2018, xifra que suposa un increment del 6,7% respecte a les xifres del 2017. En la línia convencional, en el corredor Portbou-Girona-Barcelona, es va arribar a 4.170.700 passatgers l’any passat, un creixement del 4,5% respecte a l’any anterior.

stats