LES COOPERATIVES DE CONSUM
Crònica 05/07/2011

"Abacus manté el creixement per arribar als 800.000 socis el 2012"

La cooperativa seguirà enfocada al món de l'escola i a promocionar l'estalvi dels socis. Abacus també vol conservar el seu model d'arrelament al comerç de proximitat, incloent-hi la botiga de l'Illa Diagonal.

Toni Garganté
2 min
Miquel Àngel Oliva vol ajudar en l'estalvi familiar perquè l'any passat va retornar als socis un total de 7,1 milions.

Barcelona.El pla estratègic elaborat per als pròxims dos exercicis fiscals ha fixat com a objectiu arribar als 800.000 socis de consum. Això suposaria que Abacus creixeria un 13% en dos anys sobre el tancament del 2010, quan en només 12 mesos va incrementar els partícips un 5,6%, fins als 696.276. El director general de la cooperativa, Miquel Àngel Oliva, valora: "No està gens malament seguir el ritme amb la crisi de consum que tenim". I va corroborar: "De fet, actualment, ja hem arribat als 700.000 socis".

"Les incerteses generen precaució", va afegir, tot i que es mantindrà l'obertura de fins a tres botigues l'any. Abacus té 36 botigues, després de les últimes incorporacions del carrer Perú de Barcelona i la propera de Cornellà, prevista per a l'octubre. "A nosaltres ens agraden els espais comercials que es fan a peu", és a dir, en la trama urbana. Miquel Àngel Oliva inclou en aquest concepte la botiga del centre comercial de l'Illa Diagonal de la capital catalana. "Ens agrada el comerç de proximitat, i fins ara, la cooperativa no ha tingut cap temptació d'obrir botiga en grans superfícies, on de vegades els preus de lloguer són prohibitius. Entenem que al final la gent va a comprar on realment vol", va argumentar el director general.

La família com a client

Abacus vol mantenir el focus en "el món de l'escola i l'educació", destaca Oliva. A més, la cooperativa intenta captar el client de ben petit, "quan gairebé tota la família entra a la botiga". Oliva comenta: "Després, intentem fidelitzar-lo a mesura que va creixent en les seves necessitats".

L'entitat també vol conservar una de les seves principals característiques i raons d'èxit: els descomptes per als socis. "Intentem aportar el nostre granet de sorra per intentar que la cultura no sigui tan cara per al consumidor", va remarcar el responsable d'Abacus.

L'assemblea general del maig passat va aprovar els resultats del 2010, any en què la xifra de negoci va assolir els 100,1 milions d'euros, amb un lleu increment del 0,59% sobre l'exercici anterior. El resultat net es va situar en els 0,4 milions, mentre que els fons propis van augmentar un 6%, fins als 27,08 milions. L'import global del retorn cooperatiu (l'estalvi que obtenen els socis en la seva compra amb la diferència del preu) va ser de 7,1 milions, una xifra similar a la del 2009. A més dels esmentats 696.276 socis de consum, la cooperativa comptava a finals de desembre passat amb 471 socis de treball.

stats