INFRAESTRUCTURES
Crònica 17/12/2011

Abertis tanca el quart any seguit amb caiguda de trànsit als peatges

Ara
2 min
El peatge de Martorell durant l'operació sortida  de les vacances de Setmana Santa.

BARCELONA.Abertis acaba el 2011 amb una caiguda del 5,5% en el trànsit de les autopistes espanyoles, segons va explicar ahir la companyia durant una roda de premsa. Es tracta del quart any consecutiu que es tanca amb una baixada.

L'evolució negativa va començar el 2008, amb els primers indicis de crisi econòmica, que ha tingut un efecte directe en l'ús de les autopistes de peatge en el conjunt de l'Estat. El conseller delegat de la companyia catalana, Francisco Reynés, va assegurar que el descens del trànsit a l'Estat es veurà compensat per un millor comportament del mercat en altres països. Reynés, que va explicar que el 2011 ha estat el quart any dins d'una conjuntura "complexa", va fer un balanç positiu i va recordar que el grup no ha parat de créixer i encarar nous projectes, com per exemple la concessió d'autopistes a Puerto Rico, una operació que suposa un pas important per entrar als Estats Units. Un dels objectius de l'empresa per al 2011 ha estat, en aquest sentit, el creixement internacional -especialment als Estats Units- i el reforç de les seves participacions industrials. Abertis, d'altra banda, ha vist reduït el seu deute durant el 2011, malgrat que ha pagat un dividend extraordinari als seus accionistes.

Francisco Reynés va apuntar també que la companyia és un bon partner per a les administracions i va apostar per la gestió privada de les infraestructures: va explicar que Abertis seguirà treballant per allargar la vida de les concessions que tenen en cartera i col·laborant conjuntament amb les administracions per proposar solucions.

Per la seva banda el president d'Abertis, Salvador Alemany, va coincidir amb Francisco Reynés a destacar que el grup focalitzarà el seu creixement als Estats Units i treballarà per l'allargament de les concessions. Salvador Alemany va ressaltar que el model de la companyia es basa en la diversificació geogràfica i sectorial i va apuntar que tothom és conscient que les infraestructures tendiran a ser tarifades.

stats