Crònica 11/05/2011

Assaig de pacte nacional pel port, l'aeroport i la Zona Franca

Albert Balanzà
2 min
Una imatge del port, que CiU i Esquerra voldrien integrar amb l'aeroport i la Zona Franca.

Entre els palmeros de campanya i els missatges dels candidats a Twitter, ahir es va produir una confluència astral curiosa. Eren les 11.46 hores. Trias: "Si port, aeroport i Zona Franca defensen les coses de manera conjunta, això és imparable". Laporta: "Comandament únic per al port, l'aeroport, el tren i la zona logística de BCN per ser eficients i competitius al món". CiU era al pàrquing abandonat de la T2 de l'aeroport i ERC al Port Vell, a dalt d'una golondrina. Aquest assaig de pacte, ni que fos per telepatia, va posar sobre la taula un dels desitjos ocults de la campanya: CiU i ERC ja firmarien ara un 17+4.

Trias ja fa dies que intenta tensar l'electorat més nacionalista, des del discurs a les quatre columnes fins a la reconversió del Bruc, del Banc d'Espanya i de la residència de la Guàrdia Civil de l'avinguda Madrid. I ahir va culminar la confluència (o competència) amb Esquerra proclamant la independència en infraestructures, una de les raons que ha generat més independentistes en els últims anys. "Hem de deixar de dependre de Madrid en aquestes coses, fins i tot el president de la Zona Franca ens el nomenen a Madrid", va apuntar. L'alcaldable de CiU va reiterar que cal una coordinació entre el port, l'aeroport, la Zona Franca, la Fira i Mercabarna, malgrat que l'Estat no faci aquesta aposta i que des de fa dos anys hi hagi una inversió de 515 milions d'euros dels xinesos de Hutchinson Port Holding pendent de l'ample de via internacional per a les mercaderies.

Portabella va anar més enllà de la coordinació i va proposar, com deia el tuit de Laporta, un comandament únic sobre un pol logístic que generaria 10.000 llocs de treball, una cinquena part dels que assegura que es poden crear a Barcelona si ERC és decisiva. També va demanar la rescissió immediata del servei de Rodalies a Renfe.

stats