TRANSPORT
Crònica 30/12/2011

BCN allarga el Bicing entre setmana

El servei de bicicletes públiques de Barcelona allarga, a partir del gener, el seu horari fins a les dues de la matinada entre setmana. En festius i caps de setmana, el Bicing manté el funcionament non-stop.

Maria Ortega
2 min
El servei de Bicing estarà operatiu entre el diumenges i el dijous fins a les dues de la matinada a partir del gener.

BARCELONAL'Ajuntament de Barcelona continua entestat a millorar el servei que ofereix l'empresa concessionària Clear Channel al Bicing. I, sobretot, a reduir el cost que suposa per a les arques municipals, que actualment se situa en els 13 milions d'euros anuals. Si durant l'estiu es va realitzar el canvi del sistema informàtic, que ha permès una baixada de prop del 30% de les incidències registrades, ara l'última novetat és l'allargament de l'horari de servei durant la nit del diumenge al dijous. A partir del dos gener, el Bicing finalitzarà a les dues de la matinada entre setmana i no a mitjanit com fins ara -un 10% més de servei.

Es tracta d'una millora que l'alcalde Trias havia promès en campanya electoral i que no repercutirà en cost ni en el consistori ni en els usuaris -que, de cara al 2012, ja hauran de fer front a una pujada de preu del 25% (44 euros anuals amb assegurança inclosa)-, ja que l'assumeix íntegrament la concessionària, segons va explicar ahir la tinent d'alcalde de l'àmbit econòmic, Sònia Recasens.

L'objectiu d'aquesta prolongació és que els usuaris puguin escollir agafar la bicicleta quan surten, per exemple, del cinema, el teatre o un sopar els dies que el metro acaba a les dotze de la nit, com va apuntar Recasens, que va concretar que actualment unes 1.500 persones fan servir el servei públic de bicicletes en l'última mitja hora de funcionament. El Bicing continuarà engegant a les cinc del matí i mantindrà el funcionament ininterromput durant les 24 hores els caps de setmana i festius.

Publicitat i bonificació per ús

De cara al 2012 un dels reptes que l'equip de Trias té sobre la taula és la introducció de publicitat per aconseguir mitigar el cost del servei, que veien "inassumible". En aquest sentit, Recasens va explicar ahir que estan fent un estudi de mercat i que una de les primeres decisions que hauran de prendre és si es col·loca l'anunci a la part de davant de les bicicletes o a les estacions, però que és un tema que es tancarà durant els pròxims mesos. L'Ajuntament també vol concretar aviat de quina manera es bonifica els usuaris que facin més ús del servei, tal com es fa en els altres mitjans de transport públic.

La fidelització dels usuaris és una de les fites que ja s'ha assolit i queda clara en el fet que s'hagi disparat el número d'usos de les bicicletes, mentre que el número d'usuaris s'ha estabilitzat al voltant dels 120.000. Els trajectes realitzats han crescut un 30% en un any i s'han situat en 14,5 milions durant el 2011, una mitjana de 6,74 usos diaris per bicicleta, mentre que el 2010 se'n comptabilitzaven 5,16.

stats