INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES
Crònica 06/04/2011

Dubtes sobre l'execució del Corredor Mediterrani

Redacció
2 min

VALÈNCIA.L'associació empresarial Ferrmed qüestiona la manera amb què l'Estat espanyol vol executar el projecte del Corredor Mediterrani i dubta dels compromisos del ministre de Foment, José Blanco. Malgrat que aquesta plataforma multisectorial és una de les grans avaladores del Corredor, Ferrmed denuncia que més del 50 per cent de les inversions anunciades per Blanco -51.000 milions d'euros- corresponen a infraestructures radials i que no es va establir un termini d'execució clar. El secretari general de l'associació, Joan Amorós, va reclamar ahir a València que es facin abans del 2016 les connexions per amplada de via internacional amb els ports i aeroports, així com el tram d'alta velocitat entre Tarragona i Castelló. Amorós també va assegurar que "si les inversions que reclamen ara s'haguessin fet fa 20 anys, la situació econòmica actual no seria la que tenim".

Només 20.000 milions

Ferrmed xifra en 20.000 milions d'euros les inversions no radials del projecte i critica que no existeixi un termini d'execució predefinit per Foment. Amorós qualifica de prioritaris projectes com un tercer carril d'ample europeu entre Portbou i Cartagena, així com la línia de mercaderies entre Castellbisbal i Tarragona, a més dels traçats d'alta velocitat. L'associació també troba a faltar actuacions que considera claus com la circumval·lació oest de València, entre altres.

Ferrmed recorda que poc després que el ministre Blanco anunciés la inversió al Corredor Mediterrani, Foment va impulsar l'eix d'alta velocitat entre Valladolid i Ourense, amb un cost de 6.000 milions d'euros.

El secretari general de l'associació empresarial, fundada el 2004 a Brussel·les, detalla que l'eix Girona-Algesires concentra el 50 per cent de la població de l'Estat espanyol, prop del 50 per cent del PIB, el 55 per cent de la producció industrial, el 50 per cent de la producció agrícola, el 60 per cent del trànsit terrestre de mercaderies, el 65 per cent del trànsit portuari peninsular i el 60 per cent de les exportacions.

stats