CRÉIXER MÉS ENLLÀ DE L'AUTOMÒBIL
Crònica 27/01/2011

Ficosa crea a Viladecavalls el nou cervell de la multinacional

La multinacional catalana Ficosa vol que Viladecavalls sigui el seu nou centre referent en electrònica i enginyeria. Vol créixer fora del sector de l'automòbil aprofitant les sinergies del seu R+D+I.

Elena Freixa
2 min
La fàbrica comprada a Sony fabricarà televisors fins l'any vinent i anirà reciclant el personal per acollir-hi els nous productes.

Barcelona.Ficosa aspira a ser molt més que un proveïdor de components per a l'automòbil i vol treure el màxim partit del seu potencial en el camp de l'electrònica i l'enginyeria. La compra de les instal·lacions del fabricant de televisors Sony a Viladecavalls fa quatre mesos no només va salvar 900 llocs de treball, sinó que va ser l'oportunitat perquè l'empresa catalana tracés un nou pla per diversificar-se i convertir les instal·lacions de Viladecavalls en "el nou cervell de l'empresa en l'àmbit mundial", segons va explicar el conseller delegat, Xavier Pujol.

La nova Ficosa de Viladecavalls aglutinarà la producció de components de l'automòbil amb la innovació i desenvolupament de projectes tant en el camp de l'automoció -bateries per al vehicle elèctric incloses- com en d'altres com el transport, les infraestructures i la salut, gràcies a l'aliança d'empreses amb la catalana Comsa Emte.

En total, hi haurà una plantilla de 1.600 persones en aquest nou fort quan d'aquí un any acabi tot el trasllat de personal i producció. Des de Rubí es traslladarà l'activitat i 200 treballadors, que s'afegiran als 900 que ja hi ha a la planta, on encara es fabriquen televisors per a Sony. Ficosa preveu portar producte des de Portugal i França per tal de garantir càrrega de treball. A banda dels enginyers també heretats de Sony, els 400 del centre de recerca de Ficosa a Mollet també es concentraran a Viladecavalls. A Rubí, l'activitat que hi quedarà serà la nova branca del negoci d'energies renovables i tota l'àrea de recanvis.

El president de Ficosa, Josep Maria Pujol, va explicar que l'empresa ha descobert "la transversalitat de la seva tasca en R+D+I", a la qual destina el 4% de les vendes. Per exemple, els sistemes de comunicació i seguretat que desenvolupa per als automòbils, que permetran enviar una trucada al servei d'emergències en cas d'accident, també poden adaptar-se a altres àmbits per rebre informació a distància amb dispositius semblants. La idea ja ha atret clients com HP i Cirsa. Ficosa confia a poder aprofitar la seva presència a l'exterior, d'on provenen el 90% dels ingressos per triomfar en aquesta nova aventura.

stats