Crònica 14/10/2011

Indemnitzacions per danys morals en cas de cancel·lació de vol

Laia Forès
1 min

Brussel·lesEls passatgers aeris que pateixen la cancel·lació del seu vol podran reclamar una indemnització per danys morals. Una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea avala les compensacions econòmiques pels danys morals causats quan les companyies aèries cancel·len un vol, fins i tot quan l'aerolínia es fa càrrec de la manutenció i l'allotjament dels passatgers mentre esperen ser recol·locats en un altre vol.

Segons la sentència, que es va fer pública ahir, els viatgers tenen dret a reclamar aquest tipus d'indemnització gràcies al fet que la legislació europea en matèria de drets dels passatgers preveu "unes compensacions complementàries" quan s'anul·len vols. També poden entrar en aquesta categoria de reclamació els casos en què l'avió s'enlaira però al cap d'uns moments ha de tornar a l'aeroport d'origen per qualsevol incidència que pateixi.

La sentència es refereix al cas de tres famílies espanyoles que van denunciar Air France quan el seu vol des de París a Vigo va haver de tornar a l'aeroport Charles de Gaulle per problemes tècnics. En aquest cas, alguns passatgers van poder volar l'endemà i altres van ser recol·locats el mateix dia en un vol fins a Porto (Portugal), i van haver d'anar en taxi fins a Vigo. Després, les famílies denunciants van demanar a la companyia indemnitzacions pels costos addicionals i per suposats danys morals.

El tribunal de Vigo que portava el cas va demanar al Tribunal de Justícia europeu que es pronunciés i aquest ha acabat considerant que els passatgers poden al·legar danys morals dins l'apartat de "compensacions complementàries" que preveu la legislació comunitària.

stats