TRÀNSIT
Crònica 04/08/2011

L'Estat proposa abaixar a 90 el límit en vies convencionals

Sònia Sánchez
2 min
Després dels 110 km/h, el Govern acusa l'Estat de jugar a la "tómbola" amb les velocitats.

Barcelona.El cap de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, va anunciar ahir que pensa proposar a tots els sectors implicats una reducció del límit de velocitat a les carreteres convencionals, les que tenen un sol carril per sentit, fins als 90 quilòmetres per hora, amb independència de l'amplada del voral. Avui es pot circular a 100 km/h en aquestes carreteres quan el voral té més d'1,5 metres d'amplada. En una entrevista a Efe, Navarro va assegurar que aquesta reducció ajudaria a disminuir la sinistralitat a les carreteres secundàries, on es produeixen el 75% dels accidents mortals. Dels 1.730 morts en accidents de trànsit de l'any passat, 1.331 van ser en carreteres d'un sol carril per sentit.

El director general de Trànsit va apuntar fins i tot la possibilitat que aquesta reducció de velocitat s'aprovi abans d'acabar la legislatura, però les primeres reaccions no han estat gens receptives.

"La tómbola de les velocitats"

El director del Servei Català del Trànsit (SCT) de la Generalitat, Joan Aregio, està convençut que la proposta "no reuneix el consens necessari" i va acusar els responsables de trànsit de l'Estat de "jugar a les velocitats com qui juga a la tómbola, com van fer amb els 110 km/h". En un comunicat, el director del SCT va emplaçar Navarro a aprofitar el període electoral que s'apropa -de cara a les eleccions generals de novembre- per incloure aquesta reducció en el programa del PSOE, en lloc d'intentar impulsar-la a final de mandat. Per a Aregio, propostes d'aquest tipus "només generen desconcert i confusió en els ciutadans, a més de totes les conseqüències econòmiques que tenen".

Per modificar el límit de velocitat de les carreteres convencionals caldria modificar el reglament de circulació. Però, segons Navarro, no faria falta substituir senyals -com va passar amb els 110 km/h- sinó només retirar les de 100 km/h, perquè el límit genèric per a totes aquestes vies seria el mateix de 90 km/h.

stats