PRESENTA AL SALÓ DE GINEBRA EL NOU PROTOTIP TOT TERRENY IBX
Crònica 02/03/2011

L'Ibiza salva el lideratge en vendes de Seat

Elena Freixa
1 min
James Muir, president de Seat, davant del prototip Ibx.

GINEBRA.La venda de cotxes cau sense interrupció al mercat espanyol des de fa vuit mesos -un 27% a Catalunya al febrer- i cap dels grans fabricants se'n salva. Segons les darreres dades d'ahir de la patronal Anfac, Seat ha vist davallar les vendes un 38,7% el darrer mes i Volkswagen li ha passat al davant com a marca més venuda. Malgrat tot, el durador èxit del seu Ibiza, que segueix sent el model que més es ven, va propiciar que la marca de Martorell encara porti la davantera en matriculacions aquest any.

Amb 10.609 vehicles venuts als mesos de gener i febrer, Seat només avantatja en 300 unitats la marca mare del consorci alemany. Aquest, però, és un valuós lideratge per a la companyia, que sap que només amb aquestes credencials podrà presentar-se davant les màximes autoritats del grup amb projectes ferms per iniciar noves aventures en mercats com la Xina, on sí que hi ha marques germanes com Skoda.

Els esforços passen per poder repetir aviat l'èxit de l'Ibiza amb el nou Seat León, que traurà al mercat l'any vinent. Alguns detalls del que inclourà aquest nou vehicle, en termes de disseny i tecnologia, ja es van poder observar ahir en primícia al saló del l'automòbil de Ginebra. Seat va mostrar-hi un híbrid totterreny urbà, l'Ibx. Malgrat ser encara un concept car , el president de la companyia, James Muir, va anunciar que alguns dels seus detalls "avancen trets del disseny de futurs models". No es tracta de la primera incursió de Seat en els híbrids (Leon Twin Drive), uns vehicles que han copat protagonisme al saló suís aquest any.

stats