TRANSPORT DE MERCADERIES
Crònica 26/03/2011

L'aeroport amplia el centre de càrrega

L'aeroport de Barcelona ha invertit 11,3 milions d'euros a ampliar la capacitat de mercaderies. Flightcare i l'operador logístic Azkar ja han signat contractes per instal·lar-se al centre de càrrega.

Josep Ferrer
2 min
Clasa, filial de càrrega d'Aena, ha destinat a l'aeroport del Prat  46,5 milions d'euros des del 1998.

El prat de llobregat.La càrrega aèria sempre ha estat una xacra per a l'aeroport de Barcelona. Mentre que abans de la crisi el nombre de passatgers creixia a passos de gegant, el transport de mercaderies avançava com els crancs. I això que

Aena, a través de la seva filial Clasa (Centres Logístics Aeroportuaris), ha invertit, des del 1998, 46,5 milions d'euros.

L'últim dispendi d'11,3 milions ha permès ampliar el centre de càrrega en 104.000 metres quadrats, 29.000 a primera línia de l'aeroport, amb accés directe a pistes, i 75.000 a segona línia. Fins ara, dos operadors ja han signat contractes per instal·lar-s'hi: l'empresa de handling Fligthcare llogarà una nau de 7.332 metres quadrats que Clasa construirà en una parcel·la de 14.700 metres quadrats, amb un cost de 5 milions d'euros, mentre que l'operador logístic Transports Azkar ha obtingut la cessió pel dret d'edificació i d'explotació d'una parcel·la de 26.448,29 metres quadrats amb 16.022 metres quadrats d'edificabilitat. En total les instal·lacions, que ocupen 120 empreses, tenen una superfície de 471.000 metres quadrats. Aquests operadors han invertit a la zona 10,5 milions d'euros.

L'aeroport de Barcelona va moure l'any passat 104.280 tones de mercaderies, un 16,1% més que el 2009, any que va ser força dolent ja que va baixar fins a registres del 2003 i amb xifres molt semblants a les del 1999 i 2000. En els dos primers mesos d'enguany hi ha hagut un gairebé imperceptible augment de l'1,2% respecte al gener i el febrer del 2010, que contrasta amb el 7,7% que ha crescut en el conjunt de la xarxa aeroportuària espanyola. El secretari d'estat de Transports, Isaías Táboas, es mostrava optimista en assegurar que "aquest creixement, igual que l'increment del trànsit aeri, són bons indicadors que l'economia comença a recuperar-se". Enmig de la polèmica per la privatització dels aeroports de la xarxa d'Aena, Táboas va assegurar que tant Clasa com les diverses filials de l'ens públic continuaran a mans de l'Estat. Així, Táboas va dir que "Clasa no està integrada en cap dels supòsits de participació privada, igual que, per exemple, Aena Internacional".

Desconvocar la vaga

D'altra banda el ministre de Foment, José Blanco, va indicar que la desconvocatòria de 22 dies de vaga per Setmana Santa i l'estiu per part dels treballadors d'Aena, i la signatura de l'acord ahir entre sindicats i l'ens públic "són una bona notícia per a l'interès general d'Espanya, per al turisme i per a tothom", ja que esvaeix "qualsevol incertesa" i accelerarà el creixement del trànsit aeri. El ministre va lloar "la responsabilitat" dels treballadors d'Aena i va indicar que amb el diàleg es poden aconseguir "objectius compartits" per millorar l'eficiència del model aeroportuari espanyol.

El president d'Aena, Juan Ignacio Lema, també va valorar positivament l'acord: "Ens permet portar amb estabilitat el procés de privatització". Considera que també és satisfactori per al ciutadà, "que és el més important de tot", ja que li dóna "plenes garanties" que podrà volar sense problemes durant tot l'any, i per a les empreses del sector, "ja que l'empresari vol estabilitat i regles de joc clares amb els treballadors". L'acord, que tindrà vigència fins al 2018, garanteix el manteniment dels llocs de feina existents en tot el grup empresarial d'Aena, incloent-hi Aena Aeroports, les societats filials i les concessionàries.

stats