CONSCIÈNCIA SOCIAL
Crònica 30/12/2010

Mataró planta cara als tòpics sobre la immigració

Albert Calls
2 min
Un dels cartells de la campanya 'Ni més, ni menys'.

Mataro.Ni més, ni menys és el nom de la campanya pionera a l'Estat que l'Ajuntament de Mataró ha posat en marxa per combatre els tòpics i rumors que hi ha sobre la immigració. Es tracta d'explicar a la població autòctona que els serveis públics són els mateixos per a tothom i alhora es vol desmitificar que hi hagi discriminació positiva -per exemple, amb els horaris comercials- cap a alguns sectors, una percepció social que la crisi ha agreujat. La campanya, que té un cost de 12.000 euros i ha estat íntegrament finançada pel ministeri de Treball i Immigració, durarà uns quants mesos i consisteix en un seguit d'accions de comunicació, així com activitats formatives o de participació en el si de diverses entitats. També es posaran anuncis a la premsa local, s'emetran programes sobre interculturalitat a la televisió pública del Maresme i falques amb missatges sobre sensibilització a Mataró Ràdio. A la capital del Maresme hi ha actualment prop d'un 83% d'autòctons i un 17,4% d'estrangers.

El regidor de Presidència i Participació de l'Ajuntament de Mataró, Carlos Fernández (PSC), explica que "el problema arriba quan la gent es creu alguns d'aquests rumors, cosa que en els últims anys i amb la crisi s'ha agreujat". Per Fernández, a més de combatre aquests falsos tòpics de discriminació positiva, "també cal lluitar aferrissadament pels serveis públics, perquè els organismes supramunicipals ens dotin de més recursos".

La campanya, però, alhora que pretén canviar la percepció de determinats sectors de la població sobre l'existència de discriminació positiva cap als nouvinguts, es planteja informar "amb rigor i de manera clara, sobre l'objectivitat de les administracions a l'hora d'aplicar els criteris per atorgar ajuts socials, llicències d'activitats o accedir a determinats serveis públics", explica Fernández. Tot i que s'adreça principalment a la població autòctona, alhora és també un toc d'atenció en doble direcció i el regidor recorda "que les normes són iguals per a tothom". Es vol deixar clar que en els serveis públics no hi ha cap discriminació.

stats