Crònica 20/09/2011

Mobilitat sostenible al complet

Ricard Riol
1 min

L'ús eficient del vehicle privat és una bona notícia per a la qualitat de vida dels ciutadans, la mitigació del canvi climàtic i la millora de l'economia d'un país amb forta dependència petroliera de l'exterior. Però una millora tecnològica aïllada, sense acompanyar-se d'una autèntica aposta pel transport públic i la mobilitat no motoritzada, no resoldrà el problema de la mobilitat en la seva totalitat: congestió i sinistralitat viària, autonomia personal limitada de les persones sense accés al vehicle propi, competitivitat dels ports i indústries catalans, etc. Per aquest motiu el sector del transport públic i de la mobilitat no motoritzada també han de formar part de la regeneració industrial del Govern i l'Estat, per ara només visible a l'hora d'estimular la producció i compra de vehicles, ja siguin eficients o no. Aturar el tramvia de la Diagonal o el tram central de la L9, les dues actuacions més importants previstes per l'Autoritat del Transport Metropolità, semblen anar en direcció contrària.

stats