AUTOMOCIÓ
Crònica 15/02/2012

Robert Bosch prepara una retallada de plantilla a Lliçà

La multinacional Robert Bosch ha plantejat als sindicats una retallada de plantilla a la fàbrica de Lliçà d'Amunt, proveïdora del sector automobilístic. La producció prevista per aquest any és un 30% inferior.

Elena Freixa
2 min
Robert Bosch prepara una retallada de plantilla a Lliçà

BARCELONA.Les sospites d'una reestructuració a la fàbrica planaven des de feia setmanes, ja que els plans de producció per al 2012 reflectien una caiguda de gairebé un terç de l'activitat. La direcció de Robert Bosch va convocar divendres passat el comitè de Lliçà d'Amunt i va fer oficial l'excedent de plantilla. La retallada, segons van explicar a l'ARA fonts sindicals, podria afectar uns 60 treballadors dels 400 que hi ha a la planta.

La multinacional alemanya lligarà la reestructuració a un pla de futur que donarà estabilitat a la fàbrica fins al 2016. Fonts de l'empresa van reconèixer que s'estan revisant els plans de producció de Lliçà, però van declinar donar-ne detalls. Robert Bosch té un pla a nivell de grup que fixa les condicions en què s'acomiadarien els treballadors (indemnitzacions i plans socials, entre altres detalls) i els sindicats confien que es respecti aquest compromís, tot i els canvis que ha introduït la reforma laboral a Espanya en matèria d'expedients de regulació d'ocupació (ERO) i el cost de l'acomiadament.

La fàbrica pertany a la divisió d'automoció del grup alemany i destina la major part de la producció a l'exportació. Ford, PSA, Toyota i Nissan són alguns dels seus clients principals.

Segona reestructuració

Aquest és el segon ajustament a què s'enfronta la fàbrica vallesana en els últims anys. A finals del 2010, el grup ja va reduir la plantilla en 150 treballadors a través d'un pla de baixes voluntàries. Amb l'esclat de la crisi el 2008, Bosch també va tancar una planta a Pamplona.

La culpa d'aquesta nova retallada a Lliça d'Amunt la té, sobretot, la debilitat que encara persisteix en el mercat europeu de l'automòbil. A banda, també hi ha la competència a què s'enfronta la fàbrica a nivell de grup. Robert Bosch té una fàbrica a Polònia que produeix alguns dels components que també surten de les instal·lacions catalanes.

Segons el comitè, mentre l'activitat aquí s'ha anat reduint, els plans de Polònia han estat de creixement i s'han adjudicat nous projectes a aquest país, com ara la fabricació d'un component per a Renault-Nissan. El resultat és que la planta catalana ha de readaptar la capacitat i buscar productes que li garanteixin estabilitat a mitjà termini. Això és el que exigiran els sindicats per negociar qualsevol retallada de personal.

stats