EMPRESES
Crònica 02/03/2012

Seat aposta per créixer a l'Àfrica

Seat fa passos per ampliar la presència a l'Àfrica. Aprofitant la visita del president del Govern, Artur Mas, al Marroc, va anunciar l'obertura de més concessionaris al país i l'entrada a Líbia aquest any.

Ferran Casas / Elena Freixa
2 min
LA VISITA INSTITUCIONAL DEL GOVERN AL MARROC DÓNA SUPORT ALS PROJECTES CATALANS
 El president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, saluden  els representants de Seat en un dels concessionaris de la marca durant la ruta que ahir va fer la delegació catalana  per donar suport als projectes empresarials al mercat marroquí.

CASABLANCA / BARCELONA.Mentre que la dèbil demanda a Europa pot truncar les perspectives de creixement de Seat als seus principals mercats exportadors, com ara Alemanya i França, altres mercats com els del nord d'Àfrica registren creixements esperançadors. El miler de cotxes venuts per Seat al Marroc l'any passat van suposar un creixement del 28% i han convençut l'empresa per ampliar la presència al país. Inaugurarà dos concessionaris aquest any a Casablanca i Marràqueix i arribarà a la desena de punts de venda en un mercat on el 2011 es van vendre uns 100.000 cotxes.

El vicepresident de Relacions Institucionals, Ramón Paredes, va defensar ahir des de Casablanca, en el marc del viatge del president del Govern, Artur Mas, que l'acceptació dels cotxes Seat als països africans de la riba del Mediterrani són un bon motiu per no descuidar-los en l'estratègia de creixement de la companyia de Martorell. En la cursa per deixar enrere les pèrdues el 2013, la companyia no vol desaprofitar cap mercat, més encara si és proper i té perspectives de créixer. En paral·lel, l'arribada a la Xina i l'expansió a Rússia han de donar l'empenta definitiva a les vendes a mitjà termini.

En el conjunt dels països del Magrib (Marroc, Algèria i Tunísia), Seat hi va vendre l'any passat 6.380 cotxes, un 52% més. La major part d'aquest creixement va venir d'Algèria, un dels mercats més importants després dels grans europeus. Paredes va anunciar que aquest any Seat aterrarà a Líbia amb un concessionari a Trípoli de la mà de l'importador del grup Volkswagen al país.

Marroc, "mercat preferent"

En el seu viatge pel país, Mas va dedicar la jornada més econòmica a visitar empreses catalanes, donar suport a iniciatives i valorar l'experiència dels empresaris catalans per facilitar futurs negocis entre els dos països. Ho va fer al fòrum organitzat per ACC1Ó i la Confederació General d'Empreses del Marroc a Casablanca, amb més de 400 empresaris tant catalans com marroquins convidats.

A Casablanca Mas va visitar la seu des d'on Cobega distribueix els productes de Coca Cola i Nespresso al Marroc. El va rebre la vicepresidenta i consellera delegada de Cobega, Sol Daurella. D'allà va traslladar-se a Tànger, un altre dels punts amb més projecció de creixement industrial del país. Després de visitar el port de mercaderies va inaugurar una fàbrica de l'empresa catalana Relats, fabricant de cables per a diferents sectors industrials, com ara l'automòbil.

L'empresa, amb seu a Caldes de Montbui, produirà des de la zona franca de Tànger per al mercat de la zona i també per a l'europeu. A la nova fàbrica hi treballaran unes 50 persones després d'invertir-hi més de tres milions.

Mas va defensar que l'ambició empresarial traurà Catalunya de la crisi. El president, acompanyat de 200 representants empresarials, va defensar que el Marroc està ple d'oportunitats per a les empreses i que ha de ser un "mercat preferent".

La presència al Marroc és important en alguns sectors industrials intensius en mà d'obra. En el cas del tèxtil, per exemple, el Marroc és una alternativa a l'Àsia que ofereix proximitat i estalvi en costos logístics. El desenvolupament d'infraestructures és un altre filó al Marroc i a tota l'àrea del Magrib.

stats