AUTOMOCIÓ
Crònica 14/09/2011

Seat es diversifica i llançarà al novembre un cotxe urbà petit

El Seat Ibiza tornarà a tenir aviat un germà petit. Al novembre està previst el llançament d'un nou cotxe urbà per cobrir el buit que va deixar l'Arosa el 2003. Entra dins els plans d'ampliació de la gamma.

Elena Freixa
2 min
El president de Seat, James Muir, presenta el nou prototip al saló de Frankfurt, on les principals marques donen a conèixer les seves novetats.

Enviada especial a FrankfurtL'estratègia de nous productes amb què Seat vol consolidar-se com a líder del mercat a Espanya començarà d'aquí dos mesos amb la incorporació d'un nou cotxe. Es tracta d'un vehicle urbà i petit de nom encara desconegut. És un projecte que neix de l'acord entre Seat, Volkswagen i Skoda per tornar a aquest segment del mercat, que havien deixat orfe amb la desaparició del Seat Arosa i el Volkswagen Lupo.

Les tres marques fabricaran el cotxe a la mateixa línia de la planta que el grup Volkswagen té a Bratislava. Cada empresa promet un disseny diferenciat per incorporar-hi "el seu ADN", segons va explicar ahir el vicepresident comercial de Seat, Paul Sevin. El Saló de l'Automòbil de Frankfurt ha estat l'escenari escollit per donar pistes de com serà el vehicle i Volkswagen, la marca escollida per escenificar la primícia amb el seu UP!, un cotxe petit, de baixes emissions i amb un preu de sortida que no arriba als 10.000 euros. El vicepresident comercial de Seat va explicar que el llançament és la primera novetat de les que han d'arribar: els nous Ibiza, León i Toledo.

Les opcions per fer el rentat de cara a aquests models s'han anat provant en els prototips dissenyats per Seat l'últim any, l'IBE i l'IBX, i l'últim que ahir va presentar com a novetat, l'IBL. Es tracta d'una berlina (com ara l'Exeo) però esportiva i que, segons el president de la marca, James Muir, reflecteix "l'esperit del disseny de futurs models". En paral·lel, Seat continua amb el seu pla internacional, que pren encara més rellevància davant l'estancament de les vendes en mercats com l'espanyol. Sevin va dir ahir que l'empresa es vol donar una segona oportunitat amb Rússia. Ara que ja té lligada l'entrada a la Xina a principis del 2012, la marca ha contactat amb concessionaris russos per a una nova ofensiva en aquest mercat on fa uns anys no va triomfar. "La gamma Seat actual és molt més competitiva", va assegurar Sevin.

L'Amèrica Llatina i Mèxic

El tercer gran objectiu de l'estratègia internacional és l'Amèrica Llatina i, especialment, Mèxic. Les vendes en aquest país creixen a bon ritme (al voltant d'un 35%). Aquest any, s'hi vendran uns 18.000 cotxes Seat. Tot plegat, va afegir el màxim responsable comercial, sense descuidar els principals mercats europeus com Alemanya i França, on les xifres també creixen mes rere mes i compensen l'encongit mercat interior.

L'Audi Q3, que des de fa uns mesos es fabrica a la planta de Seat de Martorell, està complint de moment els plans de la marca alemanya. A Espanya, hi ha prop de 500 comandes, la meitat de les previstes fins a finals d'any. El director de màrqueting d'Audi Espanya, Joan Miquel Malagelada, va assegurar que la bona acceptació fa possible complir les previsions de fabricar-ne 100.000 unitats a Martorell el 2012. De moment, a la fàbrica ja s'han incorporat gran part dels 780 treballadors contractats per assumir aquesta càrrega de feina. La línia tres, que comparteixen el Q3 i l'Exeo, treballa ja a dos torns i les pròximes setmanes es posarà en marxa el tercer.

stats