RECUPERACIÓ AL SECTOR D'AUTOMOCIÓ
Crònica 01/04/2011

Seat vol omplir la fàbrica de Martorell amb quatre models nous

Toni Garganté
2 min
James Muir, al costat d'un prototipus de Seat, després de la roda de premsa d'ahir.

Barcelona.Seat ha recuperat el pla de creixement de fa dos anys. La filial de Volkswagen preveu combinar el llançament de quatre nous models en els pròxims 18 mesos amb l'entrada a mercats exteriors, com ara la Xina i Amèrica Llatina. El president de la companyia, James Muir, va admetre que ja estan parlant amb concessionaris xinesos i amb la subsidiària del grup al país asiàtic per "afinar" els serrells de la futura inversió.

En tot cas, l'estratègia de Seat passa per omplir la fàbrica de Martorell, que té una capacitat de més de 500.000 vehicles anuals. Muir també va reconèixer que si els plans es compleixen no n'hi haurà prou amb la capacitat de la planta catalana. L'ofensiva comercial de la marca es va centrar l'any passat en els cinc mercats on té més bona posició: Espanya, França, el Regne Unit, Alemanya i Itàlia. A partir d'ara s'ampliarà a països més llunyans. Seat vol renovar totalment els models Ibiza i Leon, els que identifiquen més la marca, i impulsar una nova gamma d'un cotxe petit -com l'antic Arosa- i una nova berlina.

En poques setmanes, l'empresa iniciarà la producció de l'Audi Q3 -comportarà la contractació de 700 persones-, la qual cosa suposarà incrementar els nivells de producció. Seat ja va augmentar la fabricació de vehicles l'any passat, que es va situar en els 335.000 vehicles, que van significar un increment d'un 11%. "Tenim un problema d'ingressos, perquè no hem aprofitat les nostres capacitats, que en canvi sí que tenen uns costos fixos", va argumentar Muir.

Seat va retallar les pèrdues un 44,4% el 2010, fins als 104 milions. "Anem pel bon camí", va sentenciar Muir, que va afegir que "encara que els resultats no són satisfactoris, preveu obtenir beneficis el 2013. La companyia, que l'any passat va aconseguir ser líder de vendes a l'Estat espanyol per primera vegada en 31 anys, va tenir una facturació de 4.663 milions, pels 4.101 milions del 2009. Els costos de personal van augmentar un 3,8%.

stats