AUTOMOCIÓ
Crònica 11/01/2012

Seat s'embarca cap a la Xina

Els primers Seats salpen des de Barcelona rumb a la Xina, on la companyia començarà a vendre a partir del març. La ruta obre la porta a captar el tràfic d'altres fabricants amb aquest mercat.

Elena Freixa
2 min
A PUNT PER SALPAR Fins a 250 Seats preparats  per embarcar al vaixell que els portarà fins al port xinès de Tianjin.

BARCELONAL'arribada de Seat al país asiàtic, on aspira vendre 4.000 cotxes en el seu primer any, ha permès posar en marxa la primera línia regular de transport marítim de vehicles entre Catalunya i el mercat xinès. La filial de Volkswagen va embarcar ahir les primeres 250 unitats de Seat León, el primer model que arribarà als consumidors xinesos.

El fabricant preveu enviar cada mes entre 350 i 400 cotxes cap als ports de Tianjin i Canton a través de la naviliera coreana Eukor Car Carriers. El vaixell Morning Cornelia , amb capacitat per a més de 6.500 vehicles, farà una primera escala a Alemanya per carregar-hi automòbils del grup Volkswagen i seguirà cap a Barcelona. Des d'aquí, la travessia fins a la Xina durarà uns 25 dies.

Seat anirà ampliant la gamma a disposició dels compradors xinesos els mesos vinents. Obrirà foc amb el León a partir del març i de cara al segon semestre també exportarà l'Ibiza a la Xina. L'Alhambra podria arribar cap a finals d'any.

El Port de Barcelona confia que, un cop assegurat un tràfic mínim gràcies a Seat, la línia creixi captant altres fabricants de vehicles, tant de l'Estat com de fora, interessats a penetrar en el gegant asiàtic. La ruta, asseguren, contribuirà a fer de les instal·lacions catalanes una porta de referència en l'exportació des d'Europa cap a l'Àsia. Ara per ara, la terminal de vehicles del port de Barcelona -gestionada per Autoterminal- ja és un referent pel que fa a la importació de vehicles procedents de mercats asiàtics com ara Corea i el Japó.

Ajustaments a Europa

En paral·lel a l'aterratge a la Xina, Seat es prepara per passar encara mesos difícils al mercat europeu i sobretot a l'espanyol. De fet, les previsions de vendes ja han obligat a allargar una mica més les vacances de Nadal i avui serà el primer dia que es reprendrà l'activitat a les línies 1 i 2 de la fàbrica de Martorell. A més a més, ja s'han pactat quatre dies més d'aturada al febrer que es recuperaran durant la segona meitat de l'any, segons explica el president del comitè d'empresa, Matías Carnero. Amb aquestes mesures de flexibilitat, la companyia confia salvar un primer trimestre que es preveu fluix en vendes.

Seat va tancar el 2011 amb un increment de vendes del 3% i 350.000 cotxes distribuïts arreu del món. El vicepresident de relacions institucionals, Ramon Paredes, va calcular que es repetirà aquest creixement, com a mínim, aquest any.

La producció a la fàbrica de Martorell creixerà fins a les 440.000 unitats el 2012, principalment per l'increment previst en el model Audi Q3, del qual es faran unes 114.000 unitats en el primer any complet de producció.

stats