Crònica 04/06/2011

El cogombre acumula campanyes de suport

T.g.
2 min
Una participant al Saló Expogay, ahir, amb una pancarta de suport als cogombres.

Barcelona.De la crisi del cogombre hem passat a la defensa del cogombre. Després de les pèrdues milionàries que ha patit el sector hortofrutícola espanyol aquesta setmana per les acusacions de les autoritats alemanyes que apuntaven als cogombres de l'Estat com a origen del problema, ara es multipliquen les iniciatives a favor d'aquesta verdura.

La cadena Telecinco va iniciar dijous la campanya Estem amb tu, cogombre , en què les cares més representatives d'aquesta cadena s'han fet fotos amb aquesta verdura i expliquen les seves millors receptes amb cogombre. Mercedes Milà, Ana Rosa Quintana i Jorge Javier Vázquez són alguns dels famosos que han participat en aquesta iniciativa, que pretén tornar a recuperar la confiança en aquesta verdura i fer-ne pujar les vendes, que encara no han remuntat.

Deu milions de pèrdues

Ahir l'Associació d'Empreses Productores de Fruites i Hortalisses d'Andalusia i Extremadura -dues de les zones més afectades per aquesta crisi- van calcular que les pèrdues per la baixada de preus d'aquesta setmana arriben fins als deu milions d'euros.

Ahir La Sexta també va iniciar la seva campanya particular a favor del cogombre i s'ha proposat defensar-ne el consum en totes les edicions dels seus telenotícies, a la web i als comptes de Facebook i Twitter. Ferran Adrià i la ministra de Medi Ambient, Rosa Aguilar, ja van mostrar ahir el seu suport a aquesta iniciativa, que ja té el seu propi hashtag : #pepinorevolution, que engloba tots els missatges de suport dels internautes.

Una altra iniciativa de suport es va donar a Torremolinos, on s'està celebrant el Saló de Negocis i Turisme Gay -Expogay-, que va decidir regalar set tones de cogombres als participants a la fira per donar suport al sector agrícola. A més, els organitzadors d'aquesta cita van decidir enviar una caixa d'aquestes hortalisses a la cancellera alemanya, Angela Merkel.

stats