Crònica 31/07/2011

"Si ens comparem amb la resta d'Europa, Catalunya suspèn"

Anàlisi El cap tècnic de la Fundació Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) valora l'estat actual de la senyalització a les carreteres catalanes

C.a.
1 min

Si existís una assignatura de senyalització, Catalunya aprovaria o suspendria?

Segons amb qui ens comparéssim, la nota seria una o una altra.

Amb la resta de l'Estat.

Aprovem. El nivell aquí és molt més bo que a Andalusia, Astúries i Galícia, per citar algunes comunitats.

I amb la resta d'Europa?

Suspenem clarament. Països com França i Alemanya estan més ben senyalitzats que nosaltres.

En què fallem?

En la continuïtat. La senyalització t'ha de portar als llocs com si acompanyés els conductors, i a Catalunya sovint segueixes unes indicacions i, de sobte, deixa d'aparèixer aquell municipi o equipament a què et dirigeixes. Aquesta és, per exemple, la principal diferència entre la senyalització a les carreteres catalanes i a les franceses i alemanyes.

I això per què passa? Perquè hi ha vials de titularitats diferents, ja sigui Foment, Generalitat, diputacions, ajuntaments...?

Hi ha grups de treball de coordinació entre les diferents administracions i Catalunya és, a més, l'única comunitat que ha fet manuals de senyalització urbana, el 2005, i turística, tot just fa un any. Però en molts casos, sobre el terreny, no s'acaben de posar a la pràctica ni aquests manuals ni les recomanacions que es puguin fer.

Els conductors es queixen de senyals mal situades i en mal estat...

N'hi ha, però no és el problema principal. En general, la nostra senyalització té bona visibilitat, té un bon manteniment i la comprensió és clara. La deficiència és la continuïtat. I un altre problema generalitzat a tot el país és la senyalització pobra per anar als centres sanitaris.

stats