ENSENYAMENT
Crònica 19/07/2011

Les oposicions a professor acaben amb polèmica

Sònia Sánchez
2 min

Barcelona.Les ja controvertides oposicions a professor de secundària, que es van estar a punt de suspendre pel recurs de l'Estat, han finalitzat aquest cap de setmana enmig d'una nova polèmica. El sindicat CCOO i un grup independent de professors que es presentaven a la convocatòria van denunciar ahir la "falta de transparència" i les "deficiències" amb què, al seu parer, s'havia desenvolupat el procés.

Malgrat que CCOO parla de "petites deficiències i sobretot manca de transparència, però no irregularitats", el grup de professors afectats van més lluny i denuncien unes "oposicions manipulades", en què, diuen, alguns "tribunals han puntuat a la baixa" per eliminar més fàcilment l'excés d'opositors. Els afectats van anunciar impugnacions del procés. Fins ahir a la tarda havien recollit 74 signatures, dels 16.390 opositors inscrits per a 1.245 places.

"Sempre hi ha descontents amb les oposicions, i més quan hi ha tanta competència per a tan poques places, però en aquest cas el nombre de queixes és molt superior al d'altres processos d'oposició", explicava el representant de CCOO, Marc Sangüesa. El sindicat és més prudent en les acusacions, però denuncia la "falta de criteris unificats per a tots els tribunals" a l'hora de corregir els exàmens, i insisteix a reclamar que es convoquin més places de professor de secundària. Ensenyament va haver de retallar les més de 3.000 previstes per ajustar-se als criteris establerts per l'Estat a causa de la crisi. La convocatòria de 1.245 places va ser impugnada igualment pel ministeri d'Economia, però finalment es va arribar a un acord.

La polèmica de les oposicions va arribar el dia que la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, presidia l'acte de final del curs 2010-2011, a l'Escola Collaso i Gil de Barcelona. Rigau va demanar la complicitat de tota la comunitat educativa per recuperar el prestigi de l'escola pública i la confiança de les famílies. La consellera va emplaçar directors, mestres i famílies a "parlar i dialogar" per "no malmetre la imatge de l'escola pública", un sistema que, va assegurar, "ha millorat molt" en els últims anys.

stats