BARCELONA: CAPITAL MUNDIAL DE FIRES
Crònica 12/05/2011

El sector de l'automòbil confia en el Saló per revifar

Els automòbils que es venguin durant el Saló de Barcelona poden salvar un segon trimestre nefast. Els fabricants competiran per convèncer amb promocions alguns del milió de visitants que hi ha previstos.

Elena Freixa
2 min
El sector de l'automòbil confia en el Saló per revifar

Barcelona.El Saló Internacional de l'Automòbil arriba a Barcelona en un moment delicat pel mercat interior, que acumula una caiguda d'un 30% de les matriculacions fins a l'abril, però les marques confien que l'atractiu d'aquesta fira serveixi com a esquer per pal·liar els mals resultats. El president del Saló, Enrique Lacalle, preveu que l'efecte estadístic es noti en el segon trimestre. "Hi haurà marques que viuran mesos d'aquestes vendes", va assegurar en declaracions a l'ARA, tot i que va reconèixer que és difícil quantificar-ho. En l'anterior edició del Saló de l'Automòbil, el 2009, es van redactar 60.000 pressupostos de compra, uns bons resultats que s'han de valorar tenint en compte que el Saló va coincidir amb l'anunci de les ajudes a la compra d'automòbils del govern espanyol i la Generalitat.

Dos anys més tard, amb el pla d'incentius esgotat fa deu mesos, encara es venen menys cotxes. Els 35 fabricants presents al Saló preparen descomptes per animar el milió de visitants que passaran a partir de dissabte (dia d'obertura al públic) pels pavellons de la Fira al recinte de Montjuïc.

Després de l'amenaça dels fabricants de no venir al Saló per la polèmica llei de distribució, que ara s'està renegociant, el sector torna a estar neguitós davant una eventual reforma de l'impost de matriculació que prepara el ministeri d'Indústria. Els venedors avisen que reduir el nombre de cotxes exempts de pagar l'impost seria un desastre en la situació actual.

El Nissan Leaf, al pavelló verd

La mobilitat sostenible tindrà pavelló propi aquest any i el Nissan Leaf serà un dels atractius principals. La multinacional japonesa revelarà avui el preu del que serà el primer cotxe 100% elèctric del segment C, que es començarà a vendre a Espanya d'aquí uns mesos.

Al mateix pavelló verd s'hi reuniran altres cotxes i prototitps elèctrics desenvolupats per Mitsubishi, Seat, Mercedes, Volvo i un híbrid de Toyota, entre altres. També per primera vegada hi participaran empreses tecnològiques dedicades al desenvolupament d'aquests vehicles i de sistemes de recàrrega de les bateries, com ara Schneider Electric. Els visitants tindran oportunitat de provar els vehicles.

L'Audi Q3 arriba a Barcelona

El Saló porta implícita en aquesta edició una bona notícia per a la indústria catalana, ja que Audi presenta en primícia a Europa el nou tot terreny urbà Q3, que es fabricarà a partir del mes que ve a la planta de Seat a Martorell. La filial de Volkswagen ja està immersa en una ampliació de plantilla de 700 persones per assumir les 100.000 unitats que, en principi, es fabricaran d'aquest vehicle.

A més d'aquest nou model, el Saló de Barcelona serà l'escenari de tres primícies europees d'altres marques. Hyundai aportarà l'única novetat mundial que es presenta, l'i40 i hi haurà 25 cotxes més que es veuran per primer cop a Espanya aquests dies.

stats