Crònica 05/03/2011

Ells són bons en ciències i elles en saben més de llengua

Isaac Salvatierra
1 min

Barcelona.El PISA, el principal estudi per avaluar els sistemes educatius de tot el món, impulsat per la Unesco, constata que hi ha diferents ritmes d'aprenentatge entre els nois i les noies. Els nois treuen més bones notes als exàmens de ciències i i matemàtiques, mentre que les noies són més bones en comprensió lectora. En les proves PISA 2009, que es van donar a conèixer fa un parell de mesos, en l'examen de comprensió lectora les noies van treure 29 punts més de mitjana que els nois (vegeu el gràfic). En matemàtiques, en canvi, els nois van treure 21 punts més de mitjana. En la prova de ciència, també van treure més bona nota els nois. En aquest cas, només 9 punts més. El PISA avalua segons una escala oberta. Les millors notes -que acostumen a assolir els alumnes de la Xina o Finlàndia- s'acosten als 600 punts. La diferència de notes dels nois i les noies es repeteix en la majoria de països.

Arguments pedagògics

Aquests resultats serveixen d'argument pedagògic als defensors de les escoles que separen nois i noies a les aules. En països com els Estats Units, l'educació segregada -o diferenciada- té molts partidaris. Fa uns dies el coordinador del departament d'educació de Carolina del Sud, David Chadwell, va defensar a Barcelona aquest model separat. Chadwell va explicar: "Les nenes, que són molt bones en matemàtiques a les escoles de primària, comencen a anar malament a la secundària. No podem culpar-los a ells, tenen unes necessitats diferents i, per tant, necessiten una atenció més personalitzada".

stats