Crònica 02/09/2011

Els treballadors invisibles

Catalina Serra
1 min

El sector turístic és molt sensible i per això els hotelers tenen tanta por a les notícies desfavorables que apareixen en la premsa estrangera. Però la necessitat de mostrar sempre la cara positiva no ens ha de fer perdre el món de vista. La realitat és que tenim la costa sobreconstruïda i oferim uns serveis que a vegades no són ni de bon tros el que caldria. Cal un pla Renove d'establiments a gran escala i entendre que un bon servei requereix professionals amb sous ajustats a la seva vàlua. N'hi ha d'excel·lents en tots els nivells -des de recepcionistes fins als responsables de la bugaderia- però molts cops estan mal pagats i la seva experiència es dilueix entre la d'altres que, per necessitat, han acceptat una feina que no els interessa i per la qual no estan preparats. A l'empresari sembla que li és igual, però que no s'enganyi. Fins que no es dignifiqui el treballador turístic serà difícil el canvi de model.

stats