ARTS ESCÈNIQUES
Cultura 15/10/2012

'Un dia d'aquests' retrata la transformació de Barcelona a partir de textos d'Eduardo Mendoza i Monika Zgustova, entre d'altres

El Círcol Maldà reobre amb un espectacle fragmentat en cinc peces independents que representen la ciutat durant cadascuna de les últimes dècades des del 1970

Victoria Navarro
2 min
Els autors Eduardo Mendoza, Flàvia Company, Miquel de Palol i Monika Zgustova.

BarcelonaEl Círcol Maldà reobre les portes amb 'Un dia d'aquests', un espectacle concebut a partir dels textos que els autors Eduardo Mendoza, Miquel de Palol, Flavia Company, Julio Walovits i Monika Zgustova han creat per descriure la transformació que ha patit Barcelona des del 1970. Són cinc històries independents escrites per cinc autors diferents, dirigides per cinc directors diferents i interpretades per cinc companyies diferents, que se centren en les últimes cinc dècades a Barcelona. 'Un dia d'aquests' és podrà veure al Círcol Maldà de Barcelona del 18 d'octubre al 18 de novembre.

Chisco Amado, Belén Bouso, Víctor Pi, Montse Pérez, Mireia Sanmartín, Manel Sans, Assun Planas i Arnau Vilardebo són els actors que representen a uns personatges anònims que arriben a l'espectador per transmetre l'essència de cadascuna d'aquestes dècades. I Rosa Novell, Xavier Albertí, Eduard Fernández, Jaume Mallofré, Evelyn Arévalo i Adrià Aubert són els directors de les peces.

La dècada del 1970 és retratada a 'Un joc amb el temps', de Palol, que explica la història de tres joves que es reuneixen al voltant d'un taulell de ouija cercant respostes sobre el seu futur més immediat: la mort de Franco, la restauració de la democràcia, l'Estatut d'Autonomia, etc. En canvi, 'Addictes a Barcelona', de Company, se centra en els estralls que l'heroïna va provocar a la societat catalana durant els anys 80. A 'La velocidad', de Julio Wallovits, Barcelona viu la revolució del turisme de masses, fet que deriva en un còmic debat, entre una guia turística i un veí, sobre la veracitat de les explicacions sobre l'obra de Gaudí.

L'entrada al nou segle és reproduïda per Zgustova a 'La pianista', on dos protagonistes es veuen condemnats per una societat immersa en el capitalisme salvatge i la crisi. Finalment, el text 'Adéu' d'Eduardo Mendoza, gira al voltant del projecte de producció d'una pel·lícula biogràfica sobre Antoni Gaudí i les complicacions que en sorgeixen, com els conflictes artístics i la manca de finançament. Aquesta acaba amb un monòleg final de l'actor protagonista, que trasllada a l'espectador la desintegració actual del món de la cultura.

stats