Cultura 03/06/2019

Camera Musicae s’aboca a Beethoven en la temporada 2019-2020

Camera Musicae “mira cap al futur” amb la seguretat que els dona el fet d’haver triplicat el públic l’actual temporada

Valèria Gaillard
2 min
Camera Musicae s’aboca a Beethoven en la temporada 2019-2020

BarcelonaUn so rodó, sense arestes, mediterrani, que primi el fraseig per damunt de la força i, sobretot, que transmeti emoció. Això és el que busquen els 81 músics que integren Camera Musicae, una orquestra privada que ha presentat la seva vuitena temporada, Temps d’emocions, al Palau de la Música Catalana. “Volem que el públic no quedi indiferent, posar-los la pell de gallina”, explica Tomàs Grau, director artístic de la formació. I per això han ideat deu programes (del 27 d’octubre al 26 de maig del 2020) que inclouen grans concerts simfònics, començant per la Simfonia núm. 1Tità, de Mahler, que obrirà la temporada ni més ni menys que amb el concertino del Concertgebouw, Liviu Prunaru. Seguiran altres fites com ara el Concert per a piano i orquestra núm. 1 de Txaikovski (26 de gener), o bé les simfonies quarta i cinquena de Beethoven, un compositor que aclapararà el protagonisme arran de la commemoració, el 2020, dels 250 anys del seu naixement. Com a cirereta del pastís, un doble programa amb la integral dels seus concerts per a piano i orquestra (25 i 26 de maig) amb un dels millors especialistes beethovenians del moment, Paul Lewis, molt estimat pel públic del Palau.

Camera Musicae abordarà també un concert poc habitual en les sales de música: la Serenata per a tenor, trompa i orquestra, op. 31 de B. Britten, amb el “fantàstic tenor i amant de Barcelona” Mark Padmore. “Li vam proposar de venir i va dir que sí a la primera!”, comentava el director en roda de premsa. Tampoc hi faltarà el viol·loncelista de moda Gautier Capuçon, amb les Variacions rococó de Txaikovsky (24 de novembre), o bé el pianista Alexei Volodin, que interpretarà l’opulent Concert per a piano i orquestra núm. 2, op. 83, de Brahms, en un programa que inclou la “joia del simfonisme català”, Scherzo de Lionor o la filla del marxant, d’Eduard Toldrà.

Camera Musicae “mira cap al futur”, en paraules d’Oller, amb la seguretat que els dona el fet d’haver triplicat el públic l’actual temporada. I això que només disposen d’un 19% d’ajuts públics (per part de la Generalitat, la Diputació i l’Ajuntament de Tarragona) per a un pressupost d’un milió d’euros. “L’orquestra està sonant millor que mai i necessitaríem més suport de les institucions per poder-li donar l’impuls definitiu”. A banda del Palau, on presentarà la seva vuitena temporada estable, Camera Musicae també actua a altres poblacions catalanes i espanyoles, com ara Tarragona, Lleida i Bilbao. “L’orquestra va fent el seu camí”, afirmen.

stats